Horthy - Kádár - Orbán [13.]

2018. április 29. 13:24 - Morpheus.

Történelmünk utolsó 100 évét három diktátor határozta meg, akik együttesen 1920 és 2020 közt (megelőlegezve, hogy az elkövetkező két évben minden marad úgy, ahogyan most van) pontosan 71 évig kormányozták Magyarországot. Az első Horthy Miklós volt: 1920 és 1944 közt (24 éven át), a második Kádár János: 1956 és 1989 közt (33 éven keresztül), a harmadik pedig Orbán Viktor 1998-2002, és 2010 óta (vagyis 2020-al bezárólag 14 éven át. Persze 2022-ig lesz miniszterelnök, de a kerek 100 esztendő miatt vegyük most a 2020-at alapul). Egy jobboldali konzervatív, egy szocialista és egy jobboldali nemzeti rendszer követte egymást, melyekben közös volt, hogy antidemokratikus módon működtek, bár nem egyforma mértékben. Kádár időszakát az egypárti diktatúra jellemezte, szovjet függésben, Horthy és Orbán pedig autokráciát valósítottak meg, egyikük a Hitler vezette Németországgal, másikuk pedig a Putyin vezette Oroszországgal építve ki szoros kapcsolatokat. 

horthy_kadar_orban.jpg

A három rendszer ugyanúgy marginálta a pártokat: Horthy betiltotta a kommunistákat (1921. évi III. tc.) és nyílt választásokat tartott (lehetővé téve a nyomásgyakorlást), Kádár egyetlen pártot sem engedett működni (csak a kommunistákat), Orbán pedig belülről bomlasztja az ellenzéki szervezeteket és ellehetetleníti a civilek működését. Mindhárom rendszer korlátozta a szabad sajtó működését is: Horthy alatt a baloldali újságírók "rejtélyes" halála volt jellemző (pl. Somogyi Béla és Rózsa Ferenc megöletése), Kádár csak pártlapokat engedett működni, Orbán pedig kiszorítja a az ellenzéki orgánumokat és újságokat a közéletből (lásd: Népszabadság, Class FM, Lánchíd Rádió, Magyar Nemzet, megyei lapok ... stb megszűnései). 

Mindhárom rendszer ellenségképeket gyártott, melyekkel manipulálni tudta a lakosságot: Horthy a trianonista nyugatot démonizálta (pedig valójában az antant segítette hatalomra), Kádár a nyugati mételynek tartott imperialistákkal riogatott, Orbán meg azt akarja elérni, hogy legfőbb ellenségeinknek az EU vezetőket és a migránsokat  tekintsük. Mindhárom rendszer szoros kapcsolatokat ápolt bizonyos nagyhatalmakkal: Horthy Németországgal, Kádár a Szovjetunióval, Orbán meg a keleti diktatúrákkal, így Oroszországgal, Kínával, Törökországgal ... stb. Mindhárom rendszer kialakította a maga példaképeit és ikonjait: Kádár a nagy kommunista vezetőket és elődöket (Marxt, Lenint), Horthy a konzervatív magyar arisztokratákat, Orbán pedig a történelmi múltunkból vett példákat, például: Tisza Istvánt, Klebelsberg Kúnót, Horthyt ... stb. Mindhárom rendszer kitermelte a maga külön elit kasztját, a megkülönböztetett, kiváltságosokat: Kádár a párt-főtitkárokat (akiknek bármit lehetett), Horthy a vitézeket (hiszen a vitéz rendben csak hívei kerülhettek), Orbán meg az oligarchákat és a Fidesz-vállalkozókat. Mindhárom rendszer hosszú távra rendezkedett be, jelentős szerviensi kört kialakítva, akiket érdekeltté tett a hatalom kiszolgálásában, így egy-egy, több évtizedes korszak fűződik neveikhez: Horthy-kor, Kádár-kor, Orbán-kor. 

A magyar néplélek mindig kedvelte az erőskezű vezetőket, a korszakokat teremtő vezéreket, kormányzókat, diktátorokat, akik országunkat a jellegzetes pannon-gőg jegyében világhatalmi tényezőkké tették (vagy azt hitték, hogy azzá teszik). Horthy a Nagy-Magyarország visszaállításáról álmodozott, Kádár a legnagyobb hidegháborús tömb élenjáró államává és legvidámabb barakkjává tette hazánkat, Orbán pedig az egész EU -val áll szemben, miközben azt hiszi, ha Kínával és Oroszországgal "barátkozik", akkor egyenrangú lesz velük, Magyarország pedig világhatalmi tényezővé válik. Mindhárman rosszul mérték fel helyzetüket: Nagy-Magyarország visszaállítása helyett előbb a nácik, majd a kommunisták fosztották ki hazánkat (és rombolták le városainkat), a Szovjetunió úgy omlott össze, hogy Magyarország jelentéktelen kisállam maradt, mely a rendszerváltás utáni versenyben még le is maradt KGST beli társaitól, ma pedig a nagy keleti diktatúrák (Oroszország, Kína) inkább kihasználják kétkulacsos szerepünket és afféle trójai falóként tekintve ránk csak felhasználnak arra, hogy befolyást (és infókat) nyerjenek az EU működésében. Végül érdemes megjegyezni: mindhárom rendszerben fontos szerepet töltött be egy-egy karhatalmi erőszakszervezet: a Horthy idején a szuronyos puskákkal járöröző csendőrség, Kádárnál az ÁVH örökébe lépő BM - állambiztonsági szolgálat, Orbánnál pedig a TEK és a felbérelhető kopaszok (lásd: liget-tüntetés, Nyakó féle ügy).

Zárásul feltehetjük a kérdést: vajon képesek vagyunk e tanulni történelmünkből és végre nem diktátorokat szolgálni? Aligha. Legalábbis a felerészben ázsiai, felerészben európai identitású magyarság egyik része biztosan nem. De kérdés az is: vajon megértjük e valaha, hogy a magyarság csak akkor vívhatja ki tiszteletét a népek közösségében, ha becsületes úton jár? Vajon tudunk e mit kezdeni egy igazi demokráciával, mely csak egyetlen egyszer, 1989 és 2010 közt fordul elő történelmünkben? A válaszokat a jövő rejti és csak az idő tudja megválaszolni. De a jelenlegi helyzetet elnézve nagyon nem úgy tűnik, hogy a helyes úton járnánk. Már megint.

144 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://morpheusz.blog.hu/api/trackback/id/tr1613878776

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Petrus Rosidus Maximus 2018.04.29. 18:17:12

A poszt jól rávilágít a lényegre: valahol minden diktatúra hasonlóan működik:

1. Kell egy vezér
2. A vezér körül van egy kiváltságokkal elhalmozott elit kör
3. Kellenek örökös ellenségek
4. Korlátozni kell a sajtót, pártokat, civileket
5. Kellenek példaképek és egy erős külső támogató hatalom
6. Kell hatékony erőszakszervezet besúgókkal, karhatalomal

Larry Silverstein 2018.04.30. 12:13:03

Az allamforma a polgarok elso 10 problemaja kozott sincs.

Most is csak 1 millio embernek nem tetszett a demokracia allapota meg a fekek meg a tobbi lippsi alproblema, 9 millio le se szarta.

Azaz, tokmind1 h demoracia van vagy nincs ha emelkedik az eletszinvonal akkor stabil marad a rendszer.

Ezt Kadar nem tudta produkalni /Horthyval meg a haboru vegzett/, mert eladosodott, mint a lippsi komcsik altalaban. Jelzem, ha a gazdasag no, a fizetesek nonek, s az adossag csokken, akkor lehet ajvekolni meg 30 evet egyfolytaban akkor is Orban lesz, mert a zemberek nem hulyek tudnak szamolni, nem ugy mint a retek lippsi elqrok.

midnightcoder2 2018.04.30. 12:31:10

Ja. Ezek szerint Rákosi és Szálasi pajtás viszont demokraták voltak.

"A három rendszer ugyanúgy marginálta a pártokat: Horthy betiltotta a kommunistákat"
Ami a történelem ismeretében egész jó döntésnek tűnik.

"Kádár egyetlen pártot sem engedett működni (csak a kommunistákat), Orbán pedig belülről bomlasztja az ellenzéki szervezeteket"

A baloldalt egy Gyurcsány nevű Orbán robbantotta szét. Az, hogy az ellenzék balfasz nem Orbán sara.

hidroponi 2018.04.30. 13:01:01

@nick papagiorgo: b+..minden regebbi kiralysag diktatura volt..csak nem erdemes igy hivni, mert akkor nem letezett demokracia..demokracia -> demos-> a nep uralma..

hidroponi 2018.04.30. 13:02:09

@röf: mehetsz vissza apad(csau) foldjere!

gazduram 2018.04.30. 13:02:14

Ezek közül csak egy diktátor a másik kettő vezető .

Mutassatok Horthy-n kivül bárkit aki nem eladott hanem hozzátett az ország területéhez (sajnos csak ideiglenesen) !

Fritz Gerlich 2018.04.30. 13:03:23

Rengeteg a Fidesz troll. Az a baj, hogy rámozdulnak az ilyen posztokra és nyüzsögnek, mint a szar.
Horthy diktátor volt, mert az általa teremtett rendszer diktatúra volt: bizonyos pártokat betiltott, másokat megtűrt, de üldözött, aztán csendőrökkel verette szét üléseiket, a biatorbágyi Matuska merénylet bizonyítja, hogy semmitől sem riadt vissza. Plusz a nyílt választásokkal adott a választójognak is, ami mellesleg cenzusos volt. Nyílt választáson a csendőrök és a helyi polgármester képviselői előtt kevesen merték nyíltan kimondani az őszinte szavazatukat.

Kádár is diktátor volt természetesen, nála sem volt szabadság, csupán felpuhított változatban jelent meg a kommunista elnyomás. És nyilván Orbán is egy diktátor, de kétség kívül ő csinálja legóvatosabban. Mondjuk olyan mesterektől tanult, mint Putyin elvtárs.

koala kóla 2018.04.30. 13:16:20

@Fritz Gerlich: Akkoriban teljesen normalis volt minden europai orszagban amit Horthy csinalt a komcsikat meg mindenki betiltotta Nemetorszagtol az USAig.

Horthy a koraban erosen demokrata volt tole kaptak pl. a nok valasztojogot eloszor, akkor amikor a nyugati orszagok tobbsegeben nem volt ilyesmi, sot a rasszista torvenyek is mindenhol altalanosak voltak az USAban a 60-as 70es evekig.

high up! 2018.04.30. 13:19:27

@Rozsdabarna.:

Az 1. helyen a nép szellemi képessége áll. Ezen áll vagy bukik, hogy a senkiházi, gátlástalan, a világon semmihez nem értő trógerek hatalomra tudnak-e jutni hazudozások, bérretegések, filléres választási oszotgatások révén. Vagy elhajtják őket még mielőtt elkezdenének fertőzni.

A helyzet Birkanisztánban az, hogy ez a nép csak arra alkalmas hogy 100 meg 1000 éven át megvezessék, ennyi a szellemi képessége nem több. A társadalom kétharmadának már papirosa is van arról április óta hogy funkcinális analfabéta, de persze a teljes létszám ennél több.

Teljesen felesleges erőlködés Orbaneszkut vagy gyúrtcsányt legyőzni, mert a 80%-nyi funkcionális analfabéta rövid időre rá már az újabb néphülyítő diktátort keresi majd magának.

FOLYTASSUK!

nick papagiorgo 2018.04.30. 13:20:49

@hidroponi:
hát ez az.
De vegyük pl. a szólásszabadságot: azzal ugye mindenki egyetért, hogy pl. fasiszta, náci, stb. eszmék ne nyerhessenek teret. Az ilyen eszméknek nem szabad teret adni.
De ki húzza meg a határt?
Ha az "ilyen" eszméknek nem, akkor az "olyanoknak" se, nem beszélve az "amolyanokról".
A társadalom szemmel láthatóan nem képes eldönteni ezt, van aki szerint "ez" már nácizmus meg diktatúra meg effélék, más szerint sima szólásszabadság. Nagyon kell figyelni arra, hogy ki mit minősít és minek :)

koala kóla 2018.04.30. 13:24:12

@high up!: sot hatalmon is tudnak maradni!

bezzeg a lipsi bolsi szakertoknel mar az is nagy dolog volt ha nem kergettek el oket a 4 ev elott!

nick papagiorgo 2018.04.30. 13:27:10

@high up!:
igazából a te véleményed is az, hogy rajtad kívül mindenki hülye, mert nem látták meg azt, amit te a te szellemi nagyságoddal igen.
Ezek azok, akik szerint mindenki szembe megy az autópályán :)

Nem lehet rajtad segíteni, max az elköltözés van, ebből a hülye, primitív, nyomorultak által lakott országból egy igazi "demokráciába". Ahol (a fejlett, felszabadult demokratikus államban) rossz esetben majd "Abdul" hajt beléd kocsival, netán felrobbant egy rockkoncerten vagy focimeccsen. A vezetők meg majd sajnálkozva megjegyzik, hogy ez a demokrácia velejárója, és betonfalakat emelnek a karácsonyi vásárok/rockkoncertek/stadionok köré. Végülis, ott is az lesz, hogy a "fehér elit" betonfalakkal óvja meg magát a befogadottakkal szemben. De élj csak ebben, ha akarsz :)

kolompar lole 1113 2018.04.30. 14:21:10

"Orbán pedig az egész EU -val áll szemben, miközben azt hiszi, ha Kínával és Oroszországgal "barátkozik", akkor egyenrangú lesz velük, Magyarország pedig világhatalmi tényezővé válik."

Szerintem ennyire még ez se hülye, simán csak dörgölőzik ahhoz akinek a pénzét ellophatja. A pincsimussolini eljátszása csak a saját síkhülye híveinek szól.

kolompar lole 1113 2018.04.30. 14:28:27

@midnightcoder2:

A baloldal a 100 milkás végkielégítésekbe bukott bele, akkor még azt hittük az valami nagy összegés infarktust lehet tőle kapni. Ma meg 1000 milliÁRDok repkednek az elvtársak zsebeibe, és senki nem szól érte semmit. Ez egy birkanép, szereti ha kiraboják és még jól pofán is basszák amiért nem elég gyorsan adja oda önként a vagyonát.

czerka 2018.04.30. 14:29:56

A magyarság semennyire se ázsiai tudatú, felerészben se. Van pár hülye, akik ebben akarnak hinni, de ők a törpe kisebbség. A magyarság egy európai nép. A nyelve nem rokon a legtöbb európai nyelvvel, de még a távoli rokonai is Európában élnek, Oroszország európai részén.
Az iráni, török jövevényszavak nem teszik ázsiaivá a magyarságot, ahogy a latin jövevényszavak se teszik latin néppé az angolt és amerikait.
A francia állampolgárok közt több afikai, közel-keleti és ázsiai van, mint a magyarok közt, a francia mégse tekint a nemzetére úgy, hogy az afrikai és ázsiai.
A magyar nemzet Európában, a Kárpát-medencében alakult ki. Már a tatárjárás utáni betelepítések következtében túlsúlyba került az európai genetikai állomány a magyarságon belül. Aztán ez csak nőtt a török hódoltság utáni betelepítésekkel.
Még ha magyarul meg is tanultak, attól még szláv, germán genetikájú elemek lettek túlsúlyban a magyar népben.

Orbán nem diktátor. Még Horthy autoriter rendszerét se közelíti meg. Orbán egy irányított demokráciát követ, amiben neki nem kell átadnia a hatalmat.
De nincsenek betiltott pártok, nincsenek cenzusok a választójog esetén (kivéve életkori), az utolsó iskolázatlan ember is pont úgy szavazhat, mint egy orvosprofesszor.
Van rendszerszintű lenyúlás és propaganda.
Az ellenzék töketlen.
De azt nem lehet elvitatni, hogy Orbán népszerűbb, mint bármelyik ellenzéki ellenjelölt volt.

kolompar lole 1113 2018.04.30. 14:29:58

Egy ilyen helyzetben, amikor a gondolkodó, felelősségteljes, MAGYAR ember magára maradt, csak egyetlen felelős dolgot tehet: az adócsalás innentől nemzeti kötelesség. Legalább azt nem tudják ellopni. Ezeknek minek adót fizetni. Helikopterre meg stadionra spóroljanak saját maguknak!

koala kóla 2018.04.30. 14:35:02

@kolompar lole 1113: szegeny baloldal, geci emberek

Azt se tudja a zellenzek mitol buktak megint hat ez nem vmi szilard alap a 2022es kormanyvaltashoz

czerka 2018.04.30. 14:36:24

@kolompar lole 1113: inkább tacskó Horthy vagy marcipán Ceausescu szerintem. Bödőcs után.

kolompar lole 1113 2018.04.30. 14:45:09

@koala kóla: A cigánykommunisták is megbuktak már 2002-ben, és azt se értjük hogy ette vissza a fene ezeket. Volt még annyi párt akikre lehetett szavazni, miért pont a legnagyobb tolvajokra kellett?

kolompar lole 1113 2018.04.30. 14:46:36

"De a jelenlegi helyzetet elnézve nagyon nem úgy tűnik, hogy a helyes úton járnánk. Már megint."

Ez is azt bizonítja hogy igaz a mondás: SÍRVA VIGAD A MAGYAR!!!

Larry Silverstein 2018.04.30. 14:50:51

@kolompar lole 1113: Nem buktak meg, csak nem nyertek. Meg is lett az eredmenye.

Ti buktatok meg, irany a sullyeszto. Most mar mindig Fidesz lesz.

kolompar lole 1113 2018.04.30. 15:13:31

@Larry Silverstein:

Orbán apja, Rákosi is ezt hitte. Egész addig amíg a haverjaitokat a pártszékház előtt lincselték meg a magyarok.

2018.04.30. 15:21:43

Baromarcú poszter: a viktátoroddal és horty lófasznagy úrral szemben, Kádár nem volt diktátor. Ő a ruszkik helytartója volt. A diktátor az vagy a viktor, vagy az, aki ezt a faszt rángatja dróton.

Larry Silverstein 2018.04.30. 15:31:01

@kolompar lole 1113: Ja mar 1 honapja is ez volt a mondas helyette jott a 2/3

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2018.04.30. 15:36:44

Hagyjuk mar ezt. A komcsik/szocik/ballibsik 100 év alatt harom választást tudtak nyerni...ennyire akarja oket a magyar nép.

2018.04.30. 16:00:36

@Fritz Gerlich: haver.... Aki a kommunista pártot betiltja, az nem diktátor, hanem józan gondolkodó.

Nézd meg a tehetséges kommunistákat! Képesek voltak a világ egyik legnagyobb olajkincsén csücsülő országot is csődbe vinni. (Venezuela) Ekkora balfaszságot csak kommunista tud.

2018.04.30. 16:07:16

@high up!: Igen és a nép szellemi képessége az szerinted is = a vidéki bunkók a fideszre szavaztak. Amig ilyen vezetőik (és szavazóik) vannak, az ellenzék nem fog jutni egyről a kettőre

táltos 2018.04.30. 16:07:20

@Fritz Gerlich: Ebben az országban teljesen felesleges történelmet oktatni az iskolákban, mert mindenki annyira ért hozzá, mint a focihoz. Minden idióta bátran "lediktátoroz" bárkit csak, hogy mondjon valami frappánsat és okosat, meg trendit.
"Mindhárom rendszer ellenségképeket gyártott" Az USA-t legkevésbé szokás diktatúrának nevezni, mégis folyamatosan ellenségképet, ellenséget gyárt magának.

buszrajongó 2018.04.30. 16:15:56

Horthynak sosem voltam rajongója, a kultuszát sem nagyon értem, nem politikusnak való alkat volt, a - saját szempontjából - jókor volt jó helyen. De diktátornak nevezni egy kicsit erős.

Persze nézőpont kérdése az egész. De Horthy diktátor volt, akkor Rákosi hogy maradhatott ki a sorból?

Brix 2018.04.30. 16:29:48

@Larry Silverstein: A fizetések és a gazdasàg a nyugati konjunktúra, és a GNI 4-6%-t kitevő EU források miatt nő elsősorban. Egy ilyen kis orszàg soha nem tud függetlenül fejlődni a vilàggazdasàgi folyamatoktól,hiszen túl kicsi, nyitott gazdasàg. Az export 80%-àt nyugati multik adjàk, tulajdonképpen ebből él az orszàg...A javuló életszínvonalat a nyugati liberàlis demokràciàk tőkebefektetései és kereslete biztosítja nekünk, és nem " sajàt làbunkon àllunk", ahogy Orbán mondja...Az Orbàn -rendszer azèrt tud stabil lenni , mert kedvező a külső gazdasàgi környezet, amely megteremti a hazai életszínvonal- javulàs feltételit. Az emberek az életviszonyok lassú javulàsàt a kormàny politikàjàval kötik össze, így akàr hosszabb tàvon is megmaradhat az autokrata rendszer...Màs kérdés, hogy teljesen nonszensz , a pàrtok egyenlő versenye és vàltógazdàlkodàsa helyett, egypàrti autokrata rendszer épül , 28 évvel a rendszervàltàs utàn...Nyilvàn elhibàztàk az ellenzéki pàrtok is, hogy idàig jutottunk , DE ez a jól megkomponàlt önkenyuralmi rendszer, akkor is természetellenes Magyarorszàgon! Az EU szégyene lettünk, de nem a migrànspolitika miatt, hanem a fondorlatosan felépített modernkori diktatúra miatt, ahol kiüresítették a demokràciàt. A pluràlis demokràcia és a hatalommegosztàs helyett , egypárti önkényt , feudàlis függőségeken alapuló tàrsadalmat építettek fel!

Visceroid 2018.04.30. 16:34:48

@kolompar lole 1113: "Szerintem ennyire még ez se hülye, simán csak dörgölőzik ahhoz akinek a pénzét ellophatja."

Ez nagyon szép, csak az oroszok meg a kínaiak nem olyan aranyos kis lila ködfelhőben révedező liberálisok, hanem hardcore kapitalisták, akik verőemberekkel jönnek, ha nincs meg időre a visszafőzetendő lóvé. Szóval Viktor könnyen viszi vásárra a magyarok bőrét, de nagy sírás lesz belőle, az biztos!

nick papagiorgo 2018.04.30. 16:36:39

@buszrajongó:
nem csak a saját szempontjából volt jókor jó helyen, Magyarország szempontjából is. Vö Károlyi Mihály, aki egy gyengekezű valaki volt, át is játszotta a hatalmat Kun Béláéknak - az eredményét ismerjük. Horthyra sok mindent lehet mondani, de ha nem lett volna, Mo. kb anarchiába süllyedt volna (fasisztoid elemek vs. kommunisták harca, jelemző volt ez arra korra, pl. Spanyolország).

Amúgy sincs nagy jelentősége, mert ha megnézed, a környező országok (Csehszlovákia, Románia stb) azt kapták a II. VH után jutalomból, amit mi büntetésből - tehát ha nem lett volna Horthy, akkor is így alakultak volna a dolgok. Horthyt én pl. azért becsülöm, mert megvédte a zsidókat - amíg ő volt hatalmon, addig nem mentek transzportok Auschwitzba, csak a bukása után. Ezt nem árt tudni.

nick papagiorgo 2018.04.30. 16:51:46

@jajdehülyevagyok:
ez egy tízpontos hozzászólás volt :)

morph on deer 2018.04.30. 17:16:24

“vajon képesek vagyunk e tanulni történelmünkből“

Mert ez eddig - a történelem folyamán - mikor sikerült?
Mi vagyunk azok, akik a saját kárunkból sem tudunk tanulni soha, az meg végképp kizárt, hogy az általános történelmi tapasztalatokból tudnánk kiindulni a saját javunkra...

Az életben soha.

Alick 2018.04.30. 17:21:45

A demokrácia a legtöbb esetben nem több vetésforgó diktatúránál, amelyben nagy és zöld a legelő, de a végén ugyanúgy ott van a villanypásztor. A Föld bármelyik országában ha - akár csak öntudatlanul is - keresztbe teszel a legjelentősebb érdekcsoportoknak, megnézheted magad!

Alick 2018.04.30. 17:24:52

@nick papagiorgo: "Horthyt én pl. azért becsülöm, mert megvédte a zsidókat - amíg ő volt hatalmon, addig nem mentek transzportok Auschwitzba, csak a bukása után."

Pontosabban a német megszállás után és van felelőssége, mert magyar közreműködés nélkül a németek nem tudták volna elindítani a deportálást, de a budapesti gettót megvédte, illetve menekülőutat biztosított prominens személyiségeknek.

nick papagiorgo 2018.04.30. 17:36:56

@Alick:
jó, sem te sem én nem voltunk Horthy, és nem is tartottak a fiunkkal sakkban.
Nem mosogatni akarom, félre ne érts. De az ítélje meg, aki hasonló helyzetben lett volna, és jobb döntést hozott volna. Koillégái már sokkal hamarabb elbuktak ezen az egyszerű teszten.

nick papagiorgo 2018.04.30. 17:37:58

@Alick:
jó, sem te sem én nem voltunk Horthy, és nem is tartottak a fiunkkal sakkban.
Nem mosogatni akarom, félre ne érts. De az ítélje meg, aki hasonló helyzetben lett volna, és jobb döntést hozott volna. Koillégái már sokkal hamarabb elbuktak ezen az egyszerű teszten.

Rwindx 2018.04.30. 17:38:08

Szerintem abból tanulhattunk, hogy a hozzád hasonló hülyéket soha többé ne engedjük a kormányzás közelébe, abból csak gazdasági csőd és véleményterror lesz.
Orbán menni fog, de nektek továbbra is a szemétdombon lesz a helyetek.

morph on deer 2018.04.30. 17:40:55

“Kádár nem volt diktátor. Ő a ruszkik helytartója volt.”

És nagyobb ‘pávatáncos’, mint orbán valaha is lesz! Nem kis részben ennek is köszönhetően sikerült lavíroznia az országot valahogy anélkül, hogy hasonló sorsa jutottunk volna, mint a többiek a ‘blokkban’.
Ez azért is eszembe jutott, mert egy ilyen most divatos “majd mi megmutatjuk” attitüd alkalmazása esetén körülbelül akkorát kaptunk volna a drága elvtársaktól, hogy ma is csengene a fülünk.
És nem ‘tiszteltek’ bennünket emiatt kevésbé, sőt!
Igaz, Kádár sakkozni szeretett, nem focista volt.

Rwindx 2018.04.30. 17:42:24

@kolompar lole 1113:
Az a baj, hogy amikor a saját akolból való főbalfaszotok volt hatalmon, ti akkor is találtatok indokot az adócsalásra....

nemecsekerno_007 2018.04.30. 17:43:55

Óriási tévedés összemosni Orbánt Kádárral. Az egyik a sok közül amibe mindig beleszaladtok.

Morpheus. 2018.04.30. 17:46:12

Úgy látom, hogy a "diktatúra" meghatározás az eddigi hozzászólások alapján szubjektummá vált. Pedig nem az. Három ismérvét mindenképp kiemelném:

1. Nincsenek szabad választások, vagy mert csak egyetlen párt tud indulni, vagy mert a választójog és a választások módja nem ad lehetőséget a választójog teljesen egyenlő és szabad gyakorlására.

2. Korlátozott a sajtó működése.

3. A hatalom által vezetett erőszak-szervezeteknek befolyása van az emberek életére és a polgári szabadságjogok korlátozására.

Nos, ezek alapján azért tartom diktatúrának Horthy rendszerét, mert az 1920 és 1944 közt működő berendezkedést (csak úgy, mint a Kádár-rendszert és az Orbáni struktúrát) mindhárom jellemezte:

- Horthy időszakában három választójogi tényező gátolta a demokratikusságot: a nyílt választások megtartása (vagyis a szavazónak nyíltan, a választóköri bizottság és karhatalom képviselői előtt kellett közölnie, kire kíván voksolni), bizonyos pártok betiltása, például a kommunista pártot konkrét törvény helyzete illegalitásba és a cenzus, mely különböző kitételekkel szorította ki a társadalom bizonyos rétegeit a választójog gyakorlásából.

- Horthy idején a baloldali újságírókat és újságokat megfélemlítették. A posztban két, hatalom által titokban kivégeztetett újságíró is említésre kerül: Somogyi Béla és Rózsa Ferenc. De mások is jártak így: agyonverve egy utcasarkon.

- A csendőrség, mint karhatalmi szerv mindvégig megfélemlítette a lakosságot, csak úgy, mint Kádárnál a BM.

A Horthy rendszer sokaknál autokrácia (tekintélyuralom), másoknál féldiktatúra, de abban azért minden komolyan vehető történész egyetért, hogy semmiképp sem volt demokrácia.

steery 2018.04.30. 17:47:36

Mindhárom államférfi uralkodása alatt rendeződött az ország politikai, gazdasági, katonai helyzete és fellendülés figyelhető meg ennek következtében. Majd mindhárom uralkodás végét sokasodó bajok, bomlás és végül társadalmi katasztrófa jelzi, ami után káosz és ezer baj következik. Majd újra felbukkan egy erős uralkodó, hogy helyrehozza a dolgokat. Így van ez rendjén. Horthy admirális a XX. századi magyar történelem legjelentősebb politikai figurája, nagyságában a XIX. századi Kossuth-hoz mérhető. Kérdés: vajon Orbán ugyanez lesz-e a XXI. századnak? Már csak úgy 80-82 év és megtudjuk.

Megbolondoult V. Orbán pápa 2018.04.30. 18:01:06

Ez jó írás volt, mintha csak magam írtam volna. Jó látni, hogy azért vannak még az országban a fideszbirkákon kívül velem egyezően gondolkodók. Azzal meg hogy ki nyerte az elcsalt választást ne is foglalkozzunk, csak egy múló rosszullét, mint az előző diktatúrák is.

Morpheus. 2018.04.30. 18:04:22

@steery: rengeteg disznóság és igazságtalanság történt az országgal Horthy alatt. Az asszisztálásával épült ki egy repressziv rendszer, éhezőkkel, nyomorgókkal. Aztán kiszolgáltatta hazánkat a német náciknak, miatta pusztult el a második magyar hadsereg, hurcoltak el fél millió magyar zsidót és bombázták szét városainkat, Mi kell még ahhoz, hogy egy rendszert és egy vezetőt negatívnak tekintsünk?

Morpheus. 2018.04.30. 18:06:23

Birca! Az SZVR -neg dolgozó, Bulgáriából trollkodó Putyinista orosz ügynököket sajnos diszkvalifikáljuk. Nálunk ez alapszabály sajnos. :-)

Párduc oroszlán gorilla... Makákó! 2018.04.30. 18:07:44

Na, még egy ballib picsogóblog. Nem ti nyertetek, tehát diktatúra van.

Megbolondoult V. Orbán pápa 2018.04.30. 18:08:53

@steery: Horthy nagy államférfi? Ne röhögtess már! Amit csak lehetett mindent elbaszott, ahogy orbánc is. Egyik hatökör sem tudta felmérni a világ eseményeit helyesen, egy utópiát alkototott(fasizmus, kommunizmus, illiberalizmus) nagy gazdasági összeomlások utórezdüléseként(horthy 33-as nagy világválság, kádár 2. Világháború, orbánc 2008-as nagy világválság). Mindegyik a fennálló kapitalista liberális demokrata rendszereket tagadta, amely mindent túlélt. Ezek a kretének egy új rendszerrel próbálták meg a fennálló világrendet megpuccsolni, kísérletezgettek találomra. Mind elbukott, vagy el fog bukni.

Alick 2018.04.30. 18:10:08

@nick papagiorgo: Igen, tartok tőle, hogy az azóta hatalomba került garnitúrákból szinte bármelyik vezető Horthyhoz képest még rosszabb döntéseket hozott volna.

Alick 2018.04.30. 18:12:28

@steery: "Horthy admirális a XX. századi magyar történelem legjelentősebb politikai figurája, nagyságában a XIX. századi Kossuth-hoz mérhető."

Kossuth a maga helyzetében még Horthynál is szarabb volt, ő volt korának nagyszájú elqurója, igazi politikai kalandor.

Párduc oroszlán gorilla... Makákó! 2018.04.30. 18:21:08

@Morpheus.: "A Horthy rendszer sokaknál autokrácia (tekintélyuralom), másoknál féldiktatúra, de abban azért minden komolyan vehető történész egyetért, hogy semmiképp sem volt demokrácia."

A demokráciát kitaláló görögöknél se volt demokrácia, ha a mai mércével nézzük. Horthy rendszere nem volt kirívóan antidemokratikus a maga korában. Autoriter volt, de inkább a monarchia világa felé hajló nosztalgia mozgatta, a diktatúraépítés nem volt cél sohasem.

Magyarországnak 1 diktátora volt a 20. században, Rákosi Mátyás.

Horthy nem volt az, Kádárnál rezgett a léc de ő sem akart az lenni. Szálasinak nem volt ideje kiépíteni egy rendes diktatúrát.

Orbánt idekeverni szánalmas próbálkozás.

Megbolondoult V. Orbán pápa 2018.04.30. 18:27:49

@Alick: Horthy az igaz hogy megvédte a zsidókat, ezért nem volt náci. Azonban fasiszta puccsot hajtott végre fehér lovon kóvályogva. Nem naszádon, nem fregatton, hanem egy tenger nélküli admirális egyenruhájában díszelegve, lovon. Abszurd, mint ahogy az egész orrbanisztáni kárpát pöcegödör. Még jó hogy nem egy mangalicasertésen ügetett be pestre, hátrafele ijazva.

David Bowman 2018.04.30. 18:41:35

És mindhárom alatt jobb volt, mint előtte és utána.

David Bowman 2018.04.30. 18:43:21

Posztolókám! Milyen orosz kapcsolat? NATO tagok vagyunk.

Billy Hill 2018.04.30. 18:46:46

Nem teljesen tiszta, milyen demokráciát szeretnénk számon kérni Horthyn. Amit vezetett, azt úgy hívták, hogy Magyar Királyság, ő pedig egy nemlétező királyt helyettesítő kormányzó volt. Az ország nem volt demokrácia (köztársaság), hanem parlamentáris monarchia.

Billy Hill 2018.04.30. 18:50:21

@Billy Hill: Történelmietlen a mostani kor fejlettségén elért állapotokat visszavetíteni régebbi korokba, számon kérve az elveket. Mintha panaszkodnánk egy C64-esre, hogy nem megy rajta a COD...

Gerolsteiner 2018.04.30. 18:58:57

Nyihaha, röhög a vakbelem. Vajúdtak a hegyek, s egér született ezzel a cikkel.

táltos 2018.04.30. 19:11:03

@Morpheus.: Németorszában 1945-ben a náci pártot tiltották be, akkor az is diktatúra?

Megbolondoult V. Orbán pápa 2018.04.30. 19:11:52

@Párduc oroszlán gorilla... Makákó!: Fingod nincs orángután, hogy mi a diktatúra. Javaslom ennek tanulmányozását:
http://hu.m.wikipedia.org/wiki/Diktatúra
Ez tökéletesen illik az orbánc által 2013-ban megpuccsolt rendszerre. Addig ugyanis nem volt diktatúra. A diktatúrát onnan kell származtatni, amikor a választási rendszert és az alkotmányt az állampárt orbánc diktátor vezetésével az ország teljes társadalmi támogatottsága nélkül megpuccsolta. A 2014-es választások már ebben a diktatórikus rendszerben zajlottak, és még jelenleg is ezt éljük. Ezeket a 21. Századi modern diktatúrákat természetesen botorság lenne a 20. Századiakhoz hasonlítani. Módszereik azóta csiszolódtak, a diktátorok elődeik hibáiból tanulva már sokkal jobban álcázzák magukat demokratikus országok álcája alatt. A választásokat elcsalják, nyilatkozatot nem adnak, a vitákat elsunnyogják, a kritikusokat százmilliókra megbüntetik, megpuccsolják a hivatalos szerveket, az állam ellenőrzésére hivatott szervekbe saját embereiket ültetik évtizedekre, a médiákat felvásároltatják az adófizetők pénzéből seggnyalóikkal, és ott okádják a hazugságokat. Ezek a modern diktatórikus jogázpatkányok már kifinomultabb eszközökkel hajtják végre tettüket, mint, a szobafestő hitler, vagy a paraszt rákosi. Ezek az orbánci jogászgazemberek már tanultabb emberek, akik öltöny, nyakkendőben lopják szét, sikkasztják el az ország vagyonát. Mint az orosz putin, a török erdogan vagy az azeri alijev. Ezek mind hétpróbás bűnözők, ilyen szempontból még rosszabbak is mint múltszázadi elődeik, mert sokkal jobban becsapják népüket.

Alick 2018.04.30. 19:13:40

@SpiSi: Ha nem vonul be senki, akkor lehet hogy nincs stabilizálódás vagy román visszavonulás. Még az Antant-nak is szüksége volt egy erős vezetőre, akivel tárgyalhatott - ki lett volna az alternatíva?
Ha valamiért hibáztatni lehet, az legkevésbé a konszolidációs időszak.

táltos 2018.04.30. 19:20:17

@SpiSi: "Igazi" diktatúrában egy ilyen hozzászólás után már nem kéne várni a válaszokat sem. Jönne a Fekete Autó.

Gleccsertetű 2018.04.30. 19:21:43

@Fritz Gerlich: ostoba vagy, de ez nem baj, hagyunk létezni

midnightcoder2 2018.04.30. 19:24:48

@kolompar lole 1113: "A baloldal a 100 milkás végkielégítésekbe bukott bele"
Egy fenét. A 100 milkás végkielégítésektől még 1000 évig uralkodhattak volna. A baloldal bukásának elég sok oka van, a szavazótábor öregedésétől a gazdasági kudarcig ami a tevékenységüket kísérte, de a legfőbb az, hogy Fletó az addig egységes MSZP-t szilánkjaira robbantotta amikor távozott és megcsinálta a DK-t. Addig volt egy olyan egység az MSZP-n belül, hogy az egyes csoportok ugyan marták egymást, de senki sem akart a Párton kívülre kerülni, mindenki az akolmelegre vágyott. Onnantól kezdve viszont a baloldal osztódással kezdett szaporodni. A privatizélésből megtollasodott milliárdosok magára hagyták az olyan szellemi műhelyeket mint a Népszabadság is volt, így aztán a kampány során kb. annyi mondanivalójuk maradt, hogy Orbánék lopnak. Ami 8 év alatt azért picit veszített az újdonság jellegéből, különösen annak fényében, hogy előtte meg azzal volt tele az újság, hogy az MSZP-s elvtársak lopnak - és nem csak a jobboldali sajtó.
Ehhez jön még a Jobbik megerősödése, ami szintén elég toxikus volt az elvtársaknak, mivel így aki Orbán bukását akarta nem feltétlenül bennük látta a megváltót, ugyanakkor mivel a baloldal a Jobbikot kb. a megszületése óta kente szarral, elég pici volt az esélye az együttműködésnek. Ne felejtsük el, hogy a Jobbik alapvetően úgy jött létre, hogy egy szélsőjobboldali csoportocskával addig riogatta a PC baloldali média az istenadta népet, amíg az megszerette a nácikat. Ami még kínosabb, ennek az istenadta népnek egy része az MSZP saját táborából jött, főleg vidékről ahol sehogy sem akarták elfogadni az emberek, hogy a termény meglovasító hátrányos helyzetű valójában megélhetési bűnöző, és az egész így rendben van és igazságos. Szóval, a baloldal bukásának sok oka van, de a legtoxikusabbat Gyurcsánynak hívják. Ráadásul Orbánnak azért is jó, mert vele tudja riogatni az istenadta népet a Soros mellett, pont úgy mint anno amikor az MSZP és az SZDSZ riogatott a nácikkal és a Jobbikkal. Orbán bácsiról sok rosszat el lehet mondani, de azt nem, hogy ne lenne tanulékony...

Larry Silverstein 2018.04.30. 19:28:20

Diktatúra.

2 2/3 után nagyon eredeti.

Pedig hogy etették a balfasz libbantakat a választás napján, ha magas a részvétel tuti a kormányváltás! Akkor még nem volt diktatúra, átmenetileg. Bruhaha.

Gleccsertetű 2018.04.30. 19:32:09

@SpiSi: töki, gyere már át a b1 blogra, ahol elismerted, h egyszerre 26 nicken nyomulsz és magyarázd már meg, h értetted ezt

Megbolondoult V. Orbán pápa 2018.04.30. 19:38:58

@Gleccsertetű: Nem vitatkozom olyan kreténekkel, akik még egy egyszerű magyar mondatot sem tudnak értelmezni! Olvasd át többször, húgyagy, hátha huszadszorra felfogja az a pár agysejted mit írtam ott.

Fritz Gerlich 2018.04.30. 19:45:00

@Gleccsertetű: ha leostobázól, nem tűnsz értelmesebbnek! Mondjuk amúgy sem. :-))))))

Megbolondoult V. Orbán pápa 2018.04.30. 19:46:03

@táltos: Az a múltszázadi diktatúra. Diktatúrák jönnek mennek, csiszolódnak, kifinomultabb eszközöket alkalmaznak. Egy dolog viszont nem változik. A hatalom minden eszközzel(becstelen, erkölcstelen, jellemtelen, jogtalan) történő megtartása. Már nem jönnek fekete autók, napjainkban csak százmilliós büntetést szabnak, ellehetetlenítenek, törvénnyel megszüntetnek, jogokat vesznek el erőszakkal.

conchita wurst 2018.04.30. 19:49:17

@SpiSi: Eredeti dolog a diktatúrázás, csak már 2 2/3-dal ezelőtt is az volt, s a diktatúrázók azóta is elindultak minden választáson.

Sőt a választás napján is azzal hülyítették magukat a lippsik, hogy ha magas a részvétel, akkor tuti frankón megbukikazOrvbán!

hehe

Sütemény1975 2018.04.30. 20:09:22

Ezt a sok zagyvaságot....

Marengoo 2018.04.30. 20:22:29

@czerka: Igen, teljesen korrektül leírtad a jelen helyzetet.

Helmut von Offenburg 2018.04.30. 20:38:34

@Fritz Gerlich: "Kádár is diktátor volt természetesen, nála sem volt szabadság, csupán felpuhított változatban jelent meg a kommunista elnyomás."
Felpuhított ? Tündérbogár, tudod te hány embert öltek meg, tettek földönfutóvá abban "puha" diktatúrában ?

Az egy dolog hogy nem éltél benne és hülyeségeket beszélsz, de legalább ne hangoztasd.
Sajna a fiatal korosztályok már nem szeretik tanulni a történelmet - az egyik "legracionálisabb érv" az volt e tárgyban amikor azt közölte a nebuló, hogy minek tanuljuk meg amikor ez már elmúlt.

"És nyilván Orbán is egy diktátor, de kétség kívül ő csinálja legóvatosabban. Mondjuk olyan mesterektől tanult, mint Putyin elvtárs. "
Mivel én éltem káder alatt, van némi fogalmam egy diktatúra tartalmáról így csak azt tudom neked mondani hogy hülyeségeket irkálsz. Ebben a rendszerben felmentik Biszkut, aki minimum bűnrészes volt az ötvenhatos megtorlásokban...
Az meg ne zavarjon, hogy Mo parlamentáris demokrácia, Oo pedig prezindeciális köztársaság, ráadásul föderáció. A kettő hatalmi berendezkedést ezeregy dolog különbözteti meg Orbán nem tehet meg olyat amit Putyin igen. Amellett hogy az oroszok ezt elfogadják és szeretik Putyeszt - ha jártál volna kint, akkor ezt is tudnád, és hogy magasról leszarják a véleményünket - az átlagorosz meg azt se tudja ki az az Orbán.

Fritz Gerlich 2018.04.30. 21:06:20

@Helmut von Offenburg: Tündérbogár. A 46 évemmel éltem benne, maradjunk annyiban. Az viszont, hogy fingod nincs se a történelemről, se a Kádár-rendszerről egészen biztos.

conchita wurst 2018.04.30. 21:08:54

@Fritz Gerlich: Ja, ez az orbán cigány orbán kommunista orbán náci orbán kádár propaganda eddig is jól müködött a komcsiknak csak 300ezer szavazót vesztettek 2014 óta.

Nincs közöttünk csicska 2018.04.30. 21:25:12

Horthy - magyar emberek akaratából került oda
Orbán is

Kádár külhatalom helyi csinovnyikja volt. Ez ugye máig a ballipsik vesszőőaripája hogy bármi jobb mint hogy az ország a saját lábán álljon...

Fritz Gerlich 2018.04.30. 21:26:19

@conchita wurst: .. a tény az tény marad ... és ami hasonló, az akkor is hasonló, ha azt csak a kisebbség látja, ... a többség pedig nem veszi észre. Vagy mondjuk úgy: ... nem tényeket kell a teóriához alakítani, hanem a teóriát a tényekhez. Az Orbán rezsim egy puha diktatúra, hasonló a másik két XX. századi rezsimhez. Ez tény, ha nem is akarják sokan látni. "Ha becsukod a szemed, attól a hegy még ott marad." Konfuciusz

conchita wurst 2018.04.30. 21:29:42

@Fritz Gerlich: Ezt talán megeszi az 1 millió lippsi szavazó, de más senki.

Neo07 2018.04.30. 21:30:51

Hazudni reggel, délben meg este: ezt csináljátok állandóan – és most is.

Konkrétan: csak az álcivil szerveződésekről van szó, csak annyi, hogy be kell vallaniuk, hogy kitől kapják a pénzt. Ez persze nektek már az ellehetetlenítés. Akkor az USA-ban mi van? Ott még szigorúbb ez a törvény.

Sajtó: a tulajdonosaik dobják be a törülközőt. Nektek ez persze korlátozás. (Ha így lenne, hogy a fenébe lehetséges hogy itt szidhatjátok Orbánt?)

EU-vezetők: teljes jogú EU-tagként nem lehet harcolni a saját érdekeinkért? Grat, igazi moszkovita felfogás a tieteké.

"...ellenségképeket gyártott,..."
És ti nem? Nektek az Orbán az ellenségkép.

"...szoros kapcsolatokat ápolt bizonyos nagyhatalmakkal."
Ez bűn? Nekünk csak az szolga szerepét szánjátok, akik az EU-n kívül nem tarthatnak fenn kapcsolatokat? A németeknek szabad az USA-val kapcsolatot tartani? Nekünk nem? Oroszország, Kína a XXI. század nagyhatalmai, Kína különösen. Ahonnan jön a legtöbb áru, annak vezetőivel nem lenen szabadna kapcsolatokat kiépíteni?
Úgy értitek, az EU-nak szabad, nekünk nem? Grat, igazi moszkovita felfogás.

"...Horthy a Nagy-Magyarország visszaállításáról álmodozott,..."
Teljes joggal, ugyanis részben majdnem sikerült. Észak-Erdély Magyarországnál maradhatott volna, ha a kommunista elődeitek nem basszák el a dolgot, kezdve a kiugrás szabotálásával, majd az oroszok elleni hiábavaló harc erőltetésével...

A diktátorozáshoz: a ti "széparcú", de belül annál rondább Karácsonyotok igazi diktátorhoz méltó kezdett viselkedni a választás du.-ján, kezdett felszólítgatni, parancsolgatni, ugye tudjátok? Aztán nagyot koppant – szerencsére, szerencsénkre.

Aldou Raine 2018.04.30. 21:34:09

@Nincs közöttünk csicska: Horthy a magyar emberek akaratából került volna hatalomra? Szép gondolat, csak épp nem igaz. 1919 november 16-án siófoki főhadiszállásáról bevonult Pestre (szép fehér lovon, serege élén), miután George Clerk közvetítésével alkut kötött az antant hatalmakkal. Megegyezett velük, majd 3 hónappal később (miközben katonái körbevették a parlamentet) kormányzóvá választották. Hol voltak a magyar emberek? Sehol. Horthy 1920 március 1-től 1944 október 15-ig (amikor az SS őrizetbe vette) megingathatatlanul vezette az országot. Akinek ez nem tetszett, azt elhallgattatták. Ennyi. Nem bonyolult.

Megbolondoult V. Orbán pápa 2018.04.30. 21:37:35

@Fritz Gerlich: Orbán saját magára szabta a törvényeket, hogy tudjon uralkodni, sikkasztani, tollasodni. Nem vesz figyelembe senkit és semmit, faltörő kosként megy neki a falnak. A híradójában széthazudja a lelkét, erkölcsi kérdésekkel nem foglalkozva. Ez minden csak nem demokrácia. A diktatúrához sokkal közelebb áll.

2018.04.30. 21:38:18

Anyátok picsáját ezzel az állandó diktátorozással már.

Nincs közöttünk csicska 2018.04.30. 21:38:19

@Aldou Raine: Az alku az antanttal hibátlan legitimáció volt. Ezen kívül Horthy nem vezette az országot azt a választott kormányok vezették.
Persze nem volt akkora demokrata, mint Orbán, de a korában ez normális volt, nyugat európában sokkal keményebb diktatúrák voltak akkoriban. A választójog fokozatos kiterjesztése /pl. a nőkre/ is Horthy korából való.

Nincs közöttünk csicska 2018.04.30. 21:39:05

@SpiSi: Ezt már mondtad a választás előtt is.

Neo07 2018.04.30. 21:42:50

Ez, és az ehhez hasonló sivalkodó blogok erősítenek meg engem abban, hogy jó helyre húztam mindkét ikszet. Hajrá, folytassátok, előre a 2022-es újabb fideszes kétharmadért!

conchita wurst 2018.04.30. 21:44:27

Na miután segg-picsa részegre itta magát és kijózanodott a körúti értelmiség, jobb lenne felébredni:

A következő fontos gigabukta, leszámítva a kisebb, köztes buktákat, már nem 4, hanem 3 év és 11 ónap múlva következik. Nem kéne valamit mondjuk csinálni? Valami mást esetleg, mint eddig?

Insurgent 2018.04.30. 21:50:01

@conchita wurst: tök mindegy mit csinálnak. Ugyis megint Orbán győz majd. Aztán 2026-ban is. De egyszer ő is csak kipurcan egyszer. Kivárjuk. Időnk van.

Aldou Raine 2018.04.30. 21:55:55

@Insurgent: Orbánt nem lehet választásokon legyőzni, mert a vidéki egybites tömegek mindig megszavazzák majd. Újra meg újra! De ha felfordul (és örökké ő sem él), összeomlik a Fidesz is. Ki követné? Rogán? Lázár? Matolcsy? Egyik sem lesz képes egyben tartani a rendszerüket. Még 20-25 év és az örök vadászmezőkre megy. Én már lehet nem érem meg a halálát, de a fiaim igen. Ez is valami.

2018.04.30. 21:57:02

@Gaspen: "Anyátok picsáját ezzel az állandó diktátorozással már. "

Mi a kurva anyádért olvasod, fidesztetű? Ki kötelez rá? Baszd szájba a repedsarkú anyádat!
Ez érvényes a többi itt kommentelő véglény Orbán szopó trollra is.

conchita wurst 2018.04.30. 21:58:18

@Insurgent: Persze hogy Orbán győz, ilyen hülye ellenzékkel.

2018.04.30. 21:59:48

@Aldou Raine: "Még 20-25 év és az örök vadászmezőkre megy."

Ne már... a rák csodákra képes.

Megbolondoult V. Orbán pápa 2018.04.30. 22:01:22

@Aldou Raine: Magyarul a fasiszta horthy megpuccsolta az országot. Mint Mussolini és Hitler meg orbán. Kísérteties a hasonlóság. A történelem ismétli önmagát. Hitler is sikeres volt gazdaságilag kezdetben, ahogy orbánról is azt hiszik hívei. Orbán egy fasiszta diktátor, ez nem vitás, és annyi köze van a demokráciához, mint a 90 éves öreganyámnak a szexhez.

conchita wurst 2018.04.30. 22:01:24

@Aldou Raine: De akkor minek hazudozott a lippsi média még a választás napján is, hogy magas részvételnél meglesz a kormányváltás?

Akkor egy pillanatra elitték hogy mégsincs diktatúra, amíg meg nem számolták a bruha haha? Majdnem olyan vicces volt az Index eredményváró mint Trump megválasztásakor.

conchita wurst 2018.04.30. 22:02:33

@SpiSi: S kit érdekelt az elmúlt 3 választáson, hogy mi a véleményetek a demokráciáról?

2018.04.30. 22:05:49

@conchita wurst: Figyelj, batyufasz fidesztetű! Kedvtelésből szopod itt a libsik farkát vagy családi vonás?

2018.04.30. 22:09:21

Blogger, hülye-e vagy? Direkt csinálod a felületet a közismert hányadék fideszes trolloknak? Mi a célod vele? ennyi erővel posztolhatnál az origon is , bazmeg.

conchita wurst 2018.04.30. 22:09:29

@kutyás majmok népe: Ne búsuljál. Különben sem én vagyok a hibás hogy a ballipsi főkolomposok megint elhitették a szavazóikkal a kormányváltást amire sosem volt esély 2010 óta.

Nekik legalább meglett a képviselői helyük, de ti szart se nyertetek az egészen.

Megbolondoult V. Orbán pápa 2018.04.30. 22:10:13

@conchita wurst: A demokrata ember túl naív, mert a poharat mindig telinek látja. A demokrata ember hisz az emberi jóságban, becsületben, aminek a szikrája sincs orbánban és rühes hordájában. Mindig hisz naivan a sikerben, de sajnos a gonosz felül tud kerekedni csalással, lopással, hazudozással. Tehát attól hogy valaki csalással választást nyer, még nem lesz becsületes ember. Nem egy elcsalt választás fogja meghatározni, hogy egy párt sikeres-e, hanem a tetteik.

Megbolondoult V. Orbán pápa 2018.04.30. 22:13:26

@conchita wurst: No látod pont erről beszélek. Tudsz te ha figyelsz.

Európai téridő 2018.04.30. 22:19:05

A (nyugat)németek 1968-ban a szükségállapotos törvénycsomagban (Notstandsgesetze) a Németországi Kommunista Pártot (KPD) betiltották és az NDK sem vitte túlzásba az 50. évforduló megünneplését. A Német Kommunista Párt (DKP) ugyanabban az évben alapíttatott meg, amikor ama zűrzavaros esztendő forradalmias eseményei már elültek, "Európa csendes, újra csendes" lett. Horthy is a "Kommün" alias Tanácsköztársaság, alias 133 nap után, mondhatni, "értelemszerűen" tiltotta be a Kommunisták Magyarországi Pártját (KMP), akik érthető módon tücsköt-bogarat kajabáltak, különösen azután, hogy a szovjet szuronyok besegítették őket a hatalomba. 45 évig mosták az agyakat, máig ható eredményekkel. Trianon és a legkésőbb 1848, illetve 1867 után odavezető út pedig nem holmi fikció volt, azok az ellenségek igencsak valódiak voltak. Nem elég csak a töriórák és a hevenyészett brosúrák alapján összefoglalni a dolgokat, nem ám!

Megbolondoult V. Orbán pápa 2018.04.30. 22:19:31

@kutyás majmok népe: Bizony, bizony a rák gyors munkát végez, mint chavez vagy castro példája is bizonyítja. A sátán minden diktátorért eljön előbb vagy utóbb. Orbáncgeci mivel egy másfélméteres törpe, rajta gyorsabban végigmegy, pillanatok alatt letarolja a sejtjeit.

conchita wurst 2018.04.30. 22:24:34

@SpiSi: Ja Gyúr csány meg demokrata, meg a Népszabi.

Na neé már.

Megbolondoult V. Orbán pápa 2018.04.30. 22:26:12

@Insurgent: És orbánc minél többször győz, annál hamarabb purcan ki. Az évtizedes folyamatos polgárháború kikészíti a testet, lelket. Már látszanak az amortizáció jelei, folyamatosan épül le. Őszül, hízik(már a pöcsét se látja mikor hugyozik) , rángatózik a szeme meg a nyelve, az ujjai pedig a zakógombot markolásszák remegve. Addig jó, míg kormányon van, igy a leépülés gyorsabb.

Megbolondoult V. Orbán pápa 2018.04.30. 22:28:48

@conchita wurst: Mivan, még álmodban is gyurcsányt látod?

laci_52 2018.04.30. 22:29:05

Horthy nem volt diktátor, Kádár sem, Orbán sem az. Diktátor volt Szálasi és Rákosi. Sőt mi több, mindent egybevetve Horthy történelmi szerepét inkább pozitívan értékelném: nem volt jó politikus, de nem volt sem hazaáruló, sem háborús bűnös(utóbbit a háború után a nagyhatalmak mondták ki, fogadjuk ezt el!). Emigrációjában azok a(zsidó!) honfitársai támogatták, akiket megmentett.

Kádár hazaáruló volt, de nem volt diktátor, az ő idejében létezett valamiféle kollektív vezetés. Neki köszönhető, hogy a fridzsiderszocializmus és a gulyáskommunizmus, valamint az is, hogy mi lettünk a legvidámabb barakk. Romsich Ignác egyenesen a 20. század egyik legjobb politikusának nevezte...

Orbánt majd akkor nevezzék diktátornak, ha elnöki rendszert vezet be és élethossziglan elnöknek nevezteti ki magát. Ez nem fog bekövetkezni, sőt mi több '22-ben csúfosan megbukik!

zia77 2018.04.30. 22:33:18

Jó a cikk, mert a történelmi lényeget bemutatja. Az utolsó bekezdést felesleges volt hozzátenni. Nagyon fontos, hogy mind a három elemzett korszakot a stabilitás jellemezte. Tulajdonképpen a Fidesz is ezzel nyerte a választást.

conchita wurst 2018.04.30. 22:34:07

@laci_52: Aztán mitől bukna meg Orbán 2022ben?

Neo07 2018.04.30. 22:47:58

@laci_52: Van egy sanda gyanúm, hogy 2022-ben az EU fog megbukni...
Az első kilépő már meg is van az UK "személyében". Az új barbárok pedig sok fejfájást fognak még okozni.

Megbolondoult V. Orbán pápa 2018.04.30. 23:06:06

@zia77: Olyan stabilitás volt, hogy az csak na. Főleg orbán példaképe, a fasiszta horthy idején. A pengőt pest utcáin sepregették, meghalt vagy 200 ezer katona a don kanyarnál, pestet pedig porig rombolták. Az "erős" fasiszta horthy remegve adta át a hatalmat a náci szálasinak, és a pestre bevonuló német náciknak. Tényleg, olyan faszán megvédte az országot. Kormányzására az utódok büszkén emlékezhetnek.

Megbolondoult V. Orbán pápa 2018.04.30. 23:09:15

@conchita wurst: A várban milliárdokért felújított irodája tölgyfa ajtajának küszöbjében fog megbukni, beveri a fejét a barokk íróasztala aranyozott sarkába és szörnyethal.

conchita wurst 2018.04.30. 23:17:36

@SpiSi: A várban az urak helye van, nem a muzsikoké.

SZMLT 2018.04.30. 23:31:13

Diktatúra az anyád picsája! Hogyan lehet valaki ennyire hülye (mint a poszt szerzője) ???
Bazdmeg ha diktatúra lenne te már nem élnél te szerencsétlen, ostoba marha. Az Index is miért ekkora batár hatökör, hogy ilyen szellemgyengék baromságait teszi ki címlapra? NA léptem is. A válaszokra sem vagyok kíváncsi.

laci_52 2018.04.30. 23:44:08

@conchita wurst: Elapadnak az EU-pénzek, nem fogja tudni kielégíteni alvezérei féktelen mohóságát, emiatt a belső ellentétek szétrobbantják a Fideszt. Mindeközben az ellenzék rendezi sorait. Mondjam tovább?

MyNick0 2018.04.30. 23:53:14

" a Szovjetunió úgy omlott össze, hogy Magyarország jelentéktelen kisállam maradt, mely a rendszerváltás utáni versenyben még le is maradt KGST beli társaitól"

De mikor maradt le? 2002 és 2010 között, amikor az undorító baloldal vezette az országot. Ha 2002-ben marad a Fidesz, most egy 50%-al gazdagabb ország lehetnénk.

Insurgent 2018.05.01. 00:29:41

@MyNick0: Nem. 50% -kal szétlopottabb ország lennénk.

SZMLT 2018.05.01. 00:39:47

@Insurgent: 3% alatt a hiány te szerencsétlen, sületlen kövér hatökör. Nincs szétlopva az ország. Ezt csak ti mantrázzátok miközben minen valós tény ellentmond ennek.

azonosító nélküli rendőr 2018.05.01. 01:09:50

"Vajon tudunk e mit kezdeni egy igazi demokráciával, mely csak egyetlen egyszer, 1989 és 2010 közt fordul elő történelmünkben?"

Szep idok voltak az biztos. Szemkilovetes, tomegbelovetes, sortuzek, tobb tiz ezer konygazgranat, az emberek spontan utcai agyonverese, kinzas a bortonokben, altalanos megfelemlites, kegyetlenkedes, utcai terror. Csupa szep emlek, amire a mostani embertelen diktaturaban mar sosem lesz tobbe alkalom.
Ha csak nem lesz ujra liberalis demokratikus baloldali kormany.

jaj de élvezem a libsik tehetetlen vergődését. 2018.05.01. 01:25:19

"Zárásul feltehetjük a kérdést: vajon képesek vagyunk e tanulni történelmünkből és végre nem diktátorokat szolgálni? Aligha."

Imadom az ilyen szerencsetlen szanalmas nyuszitest, sivalkodast, mint ez a blog is. Imadok rohogni az ilyen nyomorekokon, ahogy tehetetlensegukben eszelos szelsoseges baromsagokat hordanak ossze.

SZARgentini asszony buszke lenne a blogolora ha olvasna.

midnightcoder2 2018.05.01. 06:49:42

@Európai téridő: Mondjuk annak fényében, hogy hány tízmillió ártatlan embert gyilkoltak le a kommunisták (több mint 10 Holocaust) a kommunisták betiltása tökéletesen indokolt. Ez idáig ők voltak a történelem legnagyobb tömeggyilkosai.

midnightcoder2 2018.05.01. 06:58:18

@SpiSi: Horthy nem volt egy nagy lumen, de akkor és ott ő volt a legkevésbé rossz lehetőség.

A realitás az, hogy a III. birodalommal szemben a magyar hadseregnek kb. annyi esélye sem lett volna mint egy hógolyónak Hiroshimában a robbanáskor. Ha anno Horthy megpróbál szembeszállni velük, ma jó eséllyel nem beszélgetnénk, vagy legalábbis nem magyarul.

Ha egy antiszemita múlt nélküli polgár áll az ország élén, akkor már évekkel korábban megtörténik az ország megszállása, és Szálasi hatalomátvétele. Túl sok zsidó nemigen élte volna túl, és szerintem a Don kanyar menti kalandot sem ússzuk meg, sőt lehet hogy még jobban megszívjuk.

Ha egy Szálasi kategóriájú ember áll az ország élén... nos azt, mindenkinek a fantáziájára bízom...

midnightcoder2 2018.05.01. 07:01:36

@laci_52: Kádár gulyáskommunizmusát szerintem leginkább annak köszönhetjük, hogy folyamatosan benne volt a zabszem a seggében hogy jön egy újabb 56. A rendszerváltást pedig annak, hogy Gorbacsovék elképzelték milyen lenne a Szovjetunióban egy hasonló.

táltos 2018.05.01. 07:03:52

@SpiSi: A pengőt már a "felszabadult" Budapest utcáin sepregették 1946-ban, nem Horthy idejében. Akkor döntöttünk világrekordot inflációban.

Behajtó70 2018.05.01. 07:28:47

Hiába hazudtok itt reggel délben meg este, a tömegbe GYURCSÁNY haverotok lövetett azonosító nélküli rendőrökkel! Itt az Európai Unióban! 2006-ban! És egyetlen rossz szót nem kapott Brusszelből!

Ti diktátorozzátok Orbánt? Elmentek a jó nyamvadt anyátok v@lagába!

Ilyen gyűlöletkeltő szarral 22-ben négyötöde lesz a Fidesznek! Remélem addig ti éhen döglötök!

lai-cini 2018.05.01. 07:46:54

NEM KELL NAGY DOLGOKRA gondolni, a MAGYAROK (vegyes nép, nyelvében él ...) NÉPNEK, mint az akolból kiterelt birkáknak VEZÉRRE VAN SZÜKSÉGE, nem egymás közti "veszekedésen" alapuló demokráciára.

conchita wurst 2018.05.01. 07:49:15

@laci_52: Ez ugyanolyan csodavárás mint a Lajos bomba meg a magas választási részvétel.

Az EU pénzek mindenhol elapadnak majd nem csak Magyarországon, ennek ellenére a németeken meg kelet európán kívül nincs Európában semmilyen növekedési potenciál.

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2018.05.01. 08:10:38

Kimaradt gyurcsány, a szemkilövető

kocsisj 2018.05.01. 08:31:55

@táltos: Lehet, hogy nemsokára az is lesz...

midnightcoder2 2018.05.01. 09:28:41

@lai-cini: Ez kb. minden népnél így van. Az amcsiknál is ott a mindenkori elnök, bár Trump óta picit zavar van az erőben arrafelé, de előtte kb. minden elnök az USA első embere volt, az arcképe a hivatalokban, épp csak nem esküdtek fel rá. Ma az amcsi vörösnácik nem annyira kedvelik, és mivel nem egy nagy észlény ezzel valahol egyet is lehet érteni, bár az előző amcsi elnököket sem az eszükért szerette a világ, hanem a hadseregükért. A németeknél ott van Merkel nyanya, a franciáknál a Makaróni, az olaszoknál Berlusconi, az oroszoknál Putyin, stb.

Gleccsertetű 2018.05.01. 09:44:24

@SpiSi: epic pengőszakértő úr :)))))

ulpius66 2018.05.01. 10:15:28

Kedves Mórfeusz!

Annyira, de annyira édi amikor az utolsó 100 év magyar diktátorainak sorából kihagyod Szálasit, Rákosit és gyurcsányit!

bbwd 2018.05.01. 10:16:34

nagyon büszke lehetsz magadra, kisfiam, de ez az írás egy rakás szar, a kiizzadt párhuzamok pedig erőltetettebbek, mint a gyiurcsányi ellenzéki koalíció füstbe ment terve

Horthy idején, Magyarországon szélesebb volt a választójog, mint az akkori USA-ban vagy Svájcban.
ha pedig ma diktatúra lenne, nem írhatnál ilyen posztokat, mert 1 óra múlva vinnének is

jó lenne, ha ezen kicsit elgondolkodnál az ostoba picsogás helyett

Cycmen 2018.05.01. 10:18:33

Morpheus komám te minek írsz posztot ha már az első sorban fogalmi zavarba keveredsz nagy Orbán fóbiádban? A három úr merőben más viszonyok között tevékenykedett, ebből kettő semmiképpen nem volt diktátor. Szintén közös vonásuk a konszolidáció (ezt még Kádártól sem vitatom el) de ez a diktátorozás gyerekesch!

ulpius66 2018.05.01. 10:22:15

Kedves Mórfeusz!

Ma MAGYARORSZÁGON EGYETLEN EGY DIKTATÚRA VAN: A BALLIBSI FIRKÁSZOK ÉS BLOGGEREK VÉLEMÉNY-DIKTATÚRÁJA!!!!!!

Cycmen 2018.05.01. 10:29:12

Külön hab a habostortán hogy az "éltanuló" genyó Sztálinseggnyaló Rákosi nem került szóba diktátorként! Vagy az már az ilyen ballib díszpintyeknek is kínos?

Cycmen 2018.05.01. 10:38:06

@SpiSi: " Olyan stabilitás volt, hogy az csak na. Főleg orbán példaképe, a fasiszta horthy idején. A pengőt pest utcáin sepregették, meghalt vagy 200 ezer katona a don kanyarnál, pestet pedig porig rombolták. Az "erős" fasiszta horthy remegve adta át a hatalmat a náci szálasinak, és a pestre bevonuló német náciknak. Tényleg, olyan faszán megvédte az országot. Kormányzására az utódok büszkén emlékezhetnek."

Nagyon vágod a történelmet. :D

J.W. Booth 2018.05.01. 10:41:23

Horthy-Szálasi-Rákosi-Orbán
A legkártékonyabbak csapata. Orbán ide tartozik és már akkor sem tudna innen kikerülni, ha holnap lemondana és megszüntetné a fideszt.

(Kádárt ne keverjük ide, ő kedves, mosolygós bácsi volt hozzájuk képest)

Cycmen 2018.05.01. 11:06:55

@J.W. Booth:
(Kádárt ne keverjük ide, ő kedves, mosolygós bácsi volt hozzájuk képest)

Persze 62-ben még akasztatott 56-ost! Hogy kedvesen meg mosolygósan e, azt nem tudom.

midnightcoder2 2018.05.01. 11:42:56

@J.W. Booth: Ja, Kádár kedves, mosolygós gyilkos bácsi volt. Más kérdés, hogy a 80-as években már elemmel működött. A gengszterváltás óta a legkártékonyabb miniszterelnököt pedig Gyurcsánynak hívták. Bár Antall sem panaszkodhatott, elvégre az ő orra előtt lopták szét az országot a jó elvtársi kapcsolatok segítségével és ő adta fel a keleti piaciainkat, aztán Horn se akinek az idejében mindez folytatódott.

Cycmen 2018.05.01. 12:01:09

Jelen pillanatban matematikailag (még nincs vége a ciklusnak) az MSZP-SZDSZ diktatúra is megelőzte az orbánit. Az, hogy a jeles pártkonglomerátum nem tudott stabil vezetőt felmutatni őket minősíti, mindenesetre a jellegüket megőrizték vezetéstől függetlenül mind három ciklusukban.

Morpheus. 2018.05.01. 15:15:35

@ulpius66: Ha a bloggereknek szerinted diktatúrája van, egyszerű ettől megszabadulni: ne olvasd! Maradj a kormánypropagandánál, ha zavar az eltérő vélemény. Ott az Origó, a Pestisrácok, a Magyar idők. Tele migránsozással, meg sorosozással. Ezekre fókuszálj, a többi csak összezavar!

Astalavista 2018.05.02. 07:47:27

@SpiSi: van egy rossz hírem számodra: a demokratikus ellenzékiek sem élnek öröké. :)

Periodista. 2018.06.29. 22:50:29

Horthy objektív történelmi megítélése még várat magára. Túlságosan átpolitizált még a személye és korszakának értékelése. Az egyik szélsőség, hogy történelmünk nagy államférfija és hazafija volt, a másik pedig a hazaáruló Horthy-kép. Egyik sem reális.
süti beállítások módosítása