Kipcsak volnék? [17.]

2019. október 17. 10:12 - Morpheus.

Kipcsak volnék? Eddig ezt nem is tudtam. Bár igazság szerint egyetlen rokonom, szomszédom, barátom, munkatársam vagy ismerősöm sem tud arról, hogy akárcsak léteznének ilyen etnikumú emberek a környezetükben. Miniszterelnökünk mégis azt állította Bakuban, a Türk Tanács ülésén (mely a türk nyelvű országokat fogja össze, így Törökországot, Üzbegisztánt, Kirgizisztánt, Kazahsztánt és Azerbajdzsánt), hogy itt nálunk Magyarországon bizony nagyon is élnek kipcsakok. A kijelentés így hangzott el:

" ... nem mindenki tudja, de Magyarországon vannak kipcsakok. Sok magyarban van kipcsak vér. Ezeknek van önkormányzatuk. És Nazarbajev elnök úr a mindenkori elnöke a magyar kipcsak törzseknek is, s minden évben küldünk neki üzenetet, amikor a kipcsakok éves gyűlése van Magyarországon." /Orbán Viktor, Baku, 2019 október 15./

Mert hogy a kipcsakoknak van éves ülése Magyarországon. (WTF??) És persze vannak itt kipcsak törzsek is. Mégis hol??? ... kérdezné az ember, de aztán inkább úgy dönt: művelődik kicsit, hátha ő a hülye a tudatlan és nem figyelt oda annak idején a történelem órákon.

torok_tanacs.jpg

Ha tehát utánanézünk ennek a népcsoportnak a történelemkönyvekben, akkor azt találjuk, hogy közel ezer esztendővel ezelőtt (!) valóban létezett egy ilyen megnevezésű nép, mely a számunkra ismerősen csengő kunokkal közös törzsszövetséget alkotva birtokolta a dél-orosz sztyeppevidéket mégpedig mintegy 150 éven keresztül (1070 és 1240 között). Ekkor azonban megjelentek Ázsia belső vidékeiről a mongolok (tatárok) és megsemmisítették birodalmukat. A kunok ekkor menekültek Európa felé és érkeztek meg Magyarországra, ahol IV. Béla letelepítette őket (a később róluk elnevezett kis- és Nagykunság vidékén). Körülbelül ennyi a lényeg róluk. Később nagy nehezen beilleszkedtek a Magyar Királyságba, felvették a kereszténységet (bár előtte fellázadtak a kötelező megtérés ellen) és egy nagyjából száz esztendőnyi idő elteltével teljesen beolvadtak a magyarságba. 

Már a XIV. században sem lehetett azonosítani a kunokat a magyar alföldön, a későbbi évszázadokban pedig tökéletes lett asszimilációjuk. Napjainkban emléküket egy tájegység őrzi, néhány településnév, illetve némi tájmotívum a képzőművészetben, alföldi ornamentikában (megemlítve még talán a "Kun" vezetéknévvel ellátott embereket). Napjainkban kun törzsekről beszélni a jelenlegi Magyarországon körülbelül olyan, mintha Macron elnök úr gall harcosokkal büszkélkedne más állami vezetők előtt az EU -ban.

Persze Orbán viselkedése kicsit érthetőbb, ha belegondolunk abba, hogy mindig is kereste a keleti diktatúrák barátságát (pl. Oroszország, Kína, Irán, stb) pláne, ha olyan diktatúrák országcsoportjáról van szó, ahol jelenleg 155 millió ember él (közel 5 millió négyzetkilométeren).

turk_orszagok.jpg

A Török Tanács országaiban ugyanis ekkora jelenleg a népesség. Ugyanakkor abba sem árt belegondolni, hogy ezek muszlim országok, a legkevésbé sem rendelkeznek európai szokásokkal, sőt kőkemény diktatórikus berendezkedés mindenhol a jellemző és szinte középkori a gondolkodásmód (nők helyzete  ... stb). A keresztény értékrend sehol nincs és az emberi jogok fogalma is többnyire értelmezhetetlen szójáték csupán vezetőik számára. Amellett Törökország jelenleg masszív népirtás végez Szíriában, ahol folyamatosan gyilkolássza a kurdokat. Mi pedig teljes mellszélességgel támogatjuk ebben.

Ami engem illeti: nagyon nem érzem magam sem kipcsaknak, sem töröknek, sem kirgiznek (vagy üzbégnek). Magyarnak vallom magam, némi német "beütéssel" (felmenőim között főleg svábok akadtak). Ha 5-6 generációt visszanézek ez a két nép bukkan fel őseim sorában, katolikus vallással. Nem szeretnék sem muszlim, sem kipcsak lenni, most már megmaradnék magyarnak, ha lehet. És így vannak ezzel barátaim, ismerőseim, munkatársaim is, akik velem együtt felhúzott szemöldökkel hallgatják mindannyiszor miniszterelnökünket ahány alkalommal csak "törökösíteni" próbál bennünket. Pedig töri magát rendesen a témát illetően, amit a napokban az igazolt leginkább, hogy a Természettudományi Múzeumban (jelentős kormányzati támogatással és Kásler úr pártoló közreműködésével) megnyílt az "Attila örökösei - A hunoktól az Árpád-házig" című (ál)tudományos kiállítás.

Én mégis azt mondom: tekintsünk már nyugatra - az isten szerelmére - és a keresztény Európával foglalkozzunk, mert ott a helyünk, nem a muszlim ázsiai pusztán, ahol valószínűleg röhögőgörcsöt kapnak az üzbégek és kirgizek, amikor szeretett vezetőnket hallgatják arról, hogy mekkora nagy törökök és kipcsakok vagyunk is mi itt a Kárpát-medencében. :))))

morpheusz_allec.jpg

68 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://morpheusz.blog.hu/api/trackback/id/tr7915228038

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Recensor 2019.10.17. 10:41:16

Inkább az üzletről és a pénzről szól ez szerintem. Mivel Orbánt nyugaton nem szeretik, keleten próbálkozik. A hat türk állam gazdasága pedig kihasználható a kőolaj és az egyéb adottságok miatt. Nagy területekről van szó, sok ásványkinccsel, energiahordozóval és nagy piaccal.

nemecsekerno_007 2019.10.18. 09:11:52

Most nyert az ellenzék egy csatát, mi a f@sznak kell megint rácsapni bármire amit a Patás mond?!?!

2019.10.18. 09:20:31

@Rozsdalovag: Ennyi pontosan a fideszes gerinc. Egy nagy adag takony. És aki rájuk szavaz, az maga is gerinctelen féreg. Kezd alakulnak a török hódoltság újra. Erdogán iskolát nyit Pesten, ahol biztos a nők verését fogják oktatni a fiúknak, a lányoknak csak annyit, hogyan szolgálják urukat és hogyan kell a burkát felvenni. Mert a női agy csak ennyire képes a miniszterelnök szerint.
A miniszterelnök töröknek vallja a magyarokat, de közben bőszen migránsozik. Már az ilyen gyors pörgéstől is hánynia kellene annak, aki tapsolva követi. Mit is mondanának erre a dakoták?

atyus45 2019.10.18. 09:21:06

Megijedtem ,de tudomásul vettem hogy kipcsak (az meg milyen) vér folyik bennem.Még egyszer sem mondták vérvételnél.Rajtam ugyan nem látszik de a potrohos kacskalábún látszik hogy másfajta a vére.Talán cigány vagy zsidó????

elGombos 2019.10.18. 09:27:07

Ez a cikk amúgy a 127 milliárdos hitelkeretről szólt, ez csak a körítés volt hozzá. Szerintem nem érdemes sokat elemezni.

Willkommenskultur 2019.10.18. 09:41:29

Ez csak maszlag, mint a zsido-kereszteny kultura. Az sem letezett soha, leven a zsidosag tagadasa a keresztenyseg.
De az uzlet az uzlet.

A mai magyarorszagi zsidok sem feltetlen dicsekednek vele, hogy a haboru elott Mussolini volt a kedvencuk, es a gyerekeiket oda kuldtek tanulni Mussolini Olaszorszagaba.

Történelemtanár_ 2019.10.18. 09:54:20

Kipcsak testvéreim! Ha elég lóvét kapok, holnaptól kecsuának vallom magam! Ez ilyen egyszerű. :)))

Történelemtanár_ 2019.10.18. 09:55:23

@nemecsekerno_007: Csatát nyert. Hisz állítólag "narancsba borult az ország" :)

paráznabillegető 2019.10.18. 10:29:48

o1g elmehet az anyja kipcsájába, oda.

sas70 2019.10.18. 10:41:08

Bennem van kun vér is! Viszont pont ott, nincs a seggemen pont! Ettől még lehetek magyar? Vagy hatáheset, valami kuhuc?

Alternatív 2019.10.18. 10:43:33

Orbán azért púderezik mindenféle távolkeleti zsebdiktátoroknak, mert már olyan helyet keres, ahonnan nem adják ki, ha odamenekül pár évi magyar gdp-vel a zsebében. Biztos, ami biztos, mindenre fel kell készülni.

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2019.10.18. 10:51:40

Ha esetleg volt Noé apánkban kipcsak vér, akkor mindannyiunkban kell legyen... :)

nemecsekerno_007 2019.10.18. 10:59:40

@Diverzáns: Koncentráljatok inkább a feladatra, mert ha ugyanazt csináljátok mint eddig akkor nagy bukta lesz 2022-ben....

Szabados Patrícia 2019.10.18. 12:33:03

@atyus45: Nem mindenkin látni, van-e benne cigány vagy zsidó. Genetikai vizsgálattal lehet ezt eldönteni biztosan. Nem O1G-t védem, de akár benned is lehet valamelyik.

Szabados Patrícia 2019.10.18. 12:36:14

@sas70: Biztos van benned "kun vér"? Végeztettél DNS tesztet a genetikai származásoddal kapcsolatban. Bírom, hogy itt mindenki tudja, milyen vér van benne. Honnan is? Egyébként a magyarok zömében európai haplotípusok keverednek. Nagyrészt balkáni, kelet-európai és nyugat- és észak-európai gének vannak bennünk. Nagyon kis százalékban van ázsiai, és ráadásul nem is sok emberben.

Kuglóf. Az 2019.10.18. 12:53:59

@paráznabillegető: Orbán Egy Géniusz, de Kari Egy Geri. És ezt nem is kell kitalálni, mert működik. Hajrá K1G!

@roli101: A dakoták azt mondanák, ha döglött lovon ülsz, szállj le róla.

Az a jó, Orbán részben kipcsak, de Gyurcsány egészen LOPCSAK. És ezt az elnyűhetetlen pesti humor alkotta pár másodperc alatt!

sas70 2019.10.18. 13:10:52

@Kuglóf. Az: A lámpás gyerek meg 5 év alatt bekerült az első száz leggazdagabba, de ez csak irigykedés, mert elég egy saját láb, meg egy jó após!
Lölőke egy évben több osztalékot karmol fel, mint Gyurcsány teljes vagyona. Ha már itt tartunk. Persze Lölő is egy géniusz aki istennek és Orbán barátságának köszönheti a mesébe illő meggazdagodását.
Ez is olyan mint a legújabb fa vicc: -Most faragják!

morph on deer 2019.10.18. 14:07:23

@sas70:
“ Persze Lölő is egy géniusz ...”

Biztos mer’ kipcsák, azéé’..!

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2019.10.18. 14:26:03

@Kuglóf. Az: Na mivan mérnök úr?!
Elő tetszett kerülni?:))

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2019.10.18. 14:28:25

Basszus!Az hogy orbán volt már minden az egy dolog.
De hogy szerinte mi is mindig azok vagyunk éppen amit az ő érdeke diktál.
Jézusom ,mik leszünk még amíg ő van,milyen "rokonságok " derülnek majd még ki?:))

colonel Tigh 2019.10.18. 14:33:21

@nemecsekerno_007: Képviselői kérdésekre az alábbi választ bírta adni Dömötör: "Szeretnénk felhívni a figyelmét arra, hogy a miniszterelnök elmondta a véleményét a témával kapcsolatban. Egészen pontosan úgy fogalmazott: „világossá kell tenni, hogy bizonyos dolgok nálunk nem férnek bele”. Szeretném arra is felhívni a figyelmét, hogy Borkai Zsolt kilépett a Fideszből,"Világossá kell tenni, azt.... "bizonyos dolgok" - milyen dolgok? Zabhegyezés? Barázdabillegetés? Négy ász kombinálása Durchmarssal? Vagy mi? És nem férnek bele? Mibe nem? Tescós szatyorba? Világossá kell tenni, azt. Hát jól világossá tette... Orbán Viktor szerint ilyen a világos beszéd. A bátor forradalmár. Egy egyszerű kérdésre nem képes egyetlen egyenes választ adni. Pofám leszakad.... Föl kellene már ébredni. Én értem, hogy jobboldal, meg párthűség. Én is jobboldalra húztam inkább nagyon sokáig. De itt soha nem volt normális jobboldali párt, aki nem szélsőséges, vagy nem újrahasznosított komcsi-utód, mint az mszp a másik oldalon. De ami most van, ez se nem jobboldali, se nem nemzeti, egy semmi. Liberális, demokrata, polgári pártos, konzervatív, kereszténydemokrata, jobb, mégjobb, széljobb, mi nem volt Orbán? A tökéletes köpönyegforgató, egy szélkakas (ill szélpáva), aki mindig arra forog, amerre a lóvé és az éppen aktuális érdekei fordítják. Nem az ideológiailag más, a liberális Orbán Viktor, de a 2015-ös Orbán Viktornak is ellentmond, amit a kurdokról most éppen gondol. De mondott olyat is, hogy "gyenge Forint, gyenge nemzet". Meg olyat is, hogy "A forinttal nincsen nagyobb baj, a forinttal akkor lesz baj, hogy ha nem tudjuk a bizalmi válságot megoldani. A miniszterelnök-csere a megoldása a forintválságnak" - célzott Gyurcsányra, 274Ft-os Eurónál. Most mennyi is? 330? És lesz még több is... A magyar emberek sorsa a legutolsó szempont. Ezek után még mindig ilyen szinten véditek ezeket... A szlovákok már rég elmentek mellettünk, és most már a románok tartanak ott, hogy a román minimálbér vásárlóértéke erősebb mint a magyaré. Tehát a minimálbérből ott több ételt, árút, szolgáltatást tud venni. Az ápolási díjnak a minimálbért kapják, és beleszámít a nyugdíjba. A román tanári fizetés magasabb, mint a magyaré. Soroljam még? Ezeken lehet mérni egy ország erősségét, nem a gdp-vel kell jönni, meg átlagokkal, amibe beleszámít Mészáros Lölö minden bevétele is. És az, hogy ezt nem látjátok át, hogy ennyire egyszerűen át lehet benneteket verni, hogy lengetnek egy kis nemzeti trikolort, meg libsi=bal=komcsi=nemzethalál és egyéb rossz propagandákkal ennyire meg lehet etetni benneteket az elég durva. Ha lop,csal, hazudik, ha a magyar emberek ill az ország kárára szervezkedik, akkor az menjen a picsába a börtönbe, engem nem érdekel jobb vagy bal, Gyurcsány vagy Orbán. De itt megússzák, mert ez egy következmények nélküli ország, mert a birkacsorda megvéd, elnéz, fölment, meg nem is úgy volt az. Régen roppant sértőnek találtam, amikor nem csak nyugatabbra, de még a közvetlen szomszédaink is lemongolozták a magyarokat. Azt kell mondjam sajnos igazuk van. Nyilván vannak itt normális emberek is, nem is kevés, de mint nemzet nullák vagyunk. Ez akkor is így van, ha elismered, ha nem. Egyénenként nagyon normálisak, jó fejek tudunk lenni, de amikor együtt kellene -és főleg egymásért- kiállni, akkor vége a történetnek. Egy közép-ázsiai horda, és ez főleg fideszes tábornak köszönhető. És mielőtt megsértődnél: Azerbajdzsán, Türkmenisztán, Kazahsztán - Orbán pontosan egy olyan rendszert épít, ami ott van, és ti ezt teljes mellszélességgel támogatjátok. Azon kívül az is kiderült, hogy a keresztény értékekre hivatkozás csak üres frázis. Nem kell megsértődni, oda valók vagytok, a sztyeppére, nem Európába. Semmi közötök Európához, elutasítjátok azokat az értékeket, ami ott alapvetés, emberi jogok, élni és élni hagyni elv. Nem megsértődni kell, hanem fölvállalni. Igen, mi ezt akarjuk, ilyenek vagyunk, büszkén vállaljuk.

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2019.10.18. 14:34:21

@Szabados Patrícia: Köszönöm! :)
De komoly(abb)ra fordulva: A felmenőim között ilyen nevek fordulnak elő: Fasching, Helfy (Helfer), Lebics, Németh, Szepessy... plusz még valami olasz állomásfőnök is, akinek nem maradt fenn a neve... Szóval van bennem erdélyi, felvidéki, sváb, délszláv, zsidó, olasz és még ki tudja mi mindenféle vér. A nagy számok törvénye alapján valószínűleg tatár és török is, azaz jó bő katyvasz.
Mindezt figyelembe véve pont kipcsak ne lenne?! :)

Sword 2019.10.18. 15:33:01

Mindig is gyanús volt nekem ez a Pokkipcsak Maunikah.

Kuglóf. Az 2019.10.18. 15:41:05

@sas70: Figyu, AZ neked fasza lenne, mi, ha valami orosz vagy izraeli, netán amerikai milliárdos hízlalná a külföldi s*****t a magyar vagyonnal, mi?
Te Trump, Putyin, vagy Szeva bácsi, vagy bármely más milliárdosra is így köpködsz, mint a mi kis ótvaros MAGYAR milliárdosunkra?
Mit tanítottak a politikáról, te balf. Az? Mi kell hozzá? Pénz, meg pénz és pénz. Azt talán tudod, csupán annak a büdös Nempárhuzamos embernek annyi pénze van, hogy abból az egész országot kétszetr zsebrerakhatná, te azt hiszed AZ ELLEN használ a ráolvasás vagy az ima?
Nempárhuzamos lerabolta a saját faj5táját, aztán a briteket, aztán Malayziát, és, és, és, és GYŰLÖLI magyarországot, tef. Aztéged is, mert őt nem érdekli hogy te "ellenzéki vagy". Hát azt hiszed, ha az a mérhetetlen vagyon amit ELLENÜNK tesznek be, abban te mint "haver" számítasz egy lepkefingot is?

Menjél az indiai maharadzsák, a svéd Nobelek, a Rohadtbillerek, a Vörössildek, Wartváriak meg a többi ellen IS tüntetni, ha téged AZ zavar, hogy van egy magyar milliárdos, aki MAGYARORSZÁGON tartja azt, amit a haverjaid hajszál híján kitoltak volna innen.
Kiny. Alhatod, de komolyan as Eggem, annyira ostobaf.
Azvagy.

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: Dehogy is. Minek? De te igen, azt látom.

Szabados Patrícia 2019.10.18. 15:58:20

@Frady Endre: Mivel a kunok egyszer még a tatárjárás előtt elmentek, utána pedig megfogyatkozva tértek vissza, és a helyükre teljesen más népek költöztek, genetikailag alig maradt nyomuk. Bármi lehetséges bárkinél, de a kipcsaknak nagyon kicsi a valószínűsége. A zsidónak sokkal nagyobb, éppen ezért nem végeztet DNS tesztet egy magyarságos se. :D Én végeztettem, azt hittem, amit te, hogy majd sokféle dolog lesz az ősok között, erre csak európai vér van bennem. Jó, az háromféle, de akkor is! És a legtöbbünk így van ezzel.
www.myheritage.hu/ethnicities/hungary/country-ethnicity-distribution

illaim 2019.10.18. 16:39:49

@Kuglóf. Az: Csak egy helyesbítés! A pénz nem a politikához kell a mondás szerint, hanem a háborúhoz! A többi baromságod meg már szóra sem érdemes! LOL

várom a levelet 2019.10.18. 16:50:21

@roli101: ha döglődik a lovad,szállj át egy másikra.uff.

Cycmen 2019.10.18. 16:55:23

@nemecsekerno_007: Szerintem már azért mondja, hogy ezeket a buzikat hergelje!
Amúgy milyen szép is ez a libsi lélek, lehetsz meleg, lehetsz színes, lehetsz akár még csárli hebdó is, az kurva fasza, de próbálj magyar, vagy kipcsák lenni, te leszel a dedviáns!

várom a levelet 2019.10.18. 16:55:33

@Frady Endre: volt itt mindenféle nép,egyik sem hagyta otthon a családfát.

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2019.10.18. 17:08:26

ne aggodj haver, te nem vagy kipcsak.
nilusi vagy...

inteligencs elenzeki 2019.10.18. 18:16:06

"Már a XIV. században sem lehetett azonosítani a kunokat a magyar alföldön, a későbbi évszázadokban pedig tökéletes lett asszimilációjuk."

Fene tudja, egyszer a 90-es évek közepén a Kiskunságban, Kerekegyházán voltam egy cégnél. Kérdezem a főnököt, "itt dolgoznak kínaiak ?"
Válasz: Nem miért ?
Mert az a két fickó totál úgy néz ki, mintha kelet-ázsiából jött volna.
Ja, az a Kovács akárki, (a keresztnevére már nem emlékszem) meg a ....... (még mondott valami hétköznapi magyar nevet).
Aztán leesett, a kiskunságban vagyok, és valószínű tősgyökeres kunságiakat látok. Nagyon meggyőző volt, mit mondjak.

2019.10.18. 18:28:15

Én anno még úgy tanultam, hogy finn-ugor vér folyik a magyarok ereiben.

Aztán jött valami idióta faszkalap, és azt mondta, hun vér van bennünk.
Aztán jött még egy faszkalap, a szerint meg zsidók volnánk.
Aztán ismét egy faszkalap szerint kunok vagyunk.
Aztán megint egy faszkalap szerint nem csak finn-ugorok vagyunk,
hanem hantik, manysik, kazárok, baskírok, kaukázusi avarok, bolgárok, sőt!
szkíták, türkök és besenyők.

Most pedig kiderült a nagy igazság, hiszen a fényességes csúti takony kimondta a tutit:

KIPCSAKOK vagyunk, csak eddig nem tudtunk róla.

Azt a kurva.

Szabados Patrícia 2019.10.18. 18:33:56

@Látens Inszinuáció: Sosem tanulta azt senki sem, hogy finnugor vér folyik az ereinkben. A nyelvünk finnugor eredetű, ezt tanultuk, ez így is van. A genetikai vizsgálatok állapítják meg, hogy milyen vér folyik az ereinkben, ez sokféle lehet, de leginkább európai a legtöbb magyar embernél, kipcsak biztosan nem. Áltudományos maszlagokkal ne foglalkozz!

Szabados Patrícia 2019.10.18. 18:39:09

@Cycmen: Egyrészt: Itt mindenki magyar és annak is érzi magát. A nyelvünk a finnugor nyelvcsaládba tartozik a tudományos összehasonlító nyelvészeti vizsgálatok szerint. Ugyanúgy mint például az orosz vagy az angol az indoeurópai nyelvcsalád tagjai. A genetikánk szerint pedig zömmel európaiak vagyunk, persze vannak ázsiai génekkel rendelkező magyarok is, de ők elenyésző számban és százalékban hordoznak ázsiai géneket, egy jó részük például dél-ázsiai géneket hordoz, ők a cigányok. Kipcsak vér olyannyira nincsen genetikai vizsgálatok szerint, hogy ha egy-egy magyar emberben megtalálható, azt mutassátok be, mert én még ilyennel nem találkoztam!

Szabados Patrícia 2019.10.18. 18:41:42

@FILTOL: Valószínűleg te sem vagy kipcsak, ahogy egyikünk sem az, de lehetnek azért genetikai ritkaságok köztünk is, mi magyarok általában európai genetikai keverékek vagyunk. Ez van.

Szabados Patrícia 2019.10.18. 18:44:28

@Comte de Gippaud: Persze, arrafelé minden cigány kun. Genetikailag valóban elenyésző az ázsiai vér bennünk, szinte mindenki európai keverék, aki meg nem, az gyakrabban zsidó vagy cigány, mint kun. De ez utóbbiakat illik szégyellni, csak tudnám, miért? Nem a génjeink, hanem a tetteink határoznak meg minket.

Szabados Patrícia 2019.10.18. 18:45:50

@várom a levelet: Viszont mégis inkább európaiak vagyunk genetikánkat tekintve.

2019.10.18. 18:46:27

@Szabados Patrícia:

Idéznék az OKTATÁSI HIVATAL közleményéből:

Az, hogy a magyar nyelv is egy a finnugor nyelvek közül, úgy értelmezendő, hogy volt valaha egy nép, mely nagyjában egységes nyelvet beszélt, az úgynevezett finnugor alapnyelvet. Ennek a nagy területen szétszórtan élő népnek nyelvében nyelvjárások keletkeztek, ezek idővel – főleg az egyes csoportok szétszóródásával – annyira eltávolodtak egymástól, hogy külön nyelvekké fejlődtek, amelyek között a kölcsönös megértés fokozatosan lehetetlenné vált. A nyelvrokonság tehát annyit jelent, hogy a magyar és a többi finnugor nyelv közös őstől származik, valaha egymással azonosak voltak, a területi szétszóródás következtében eltérő nyelvfejlődés azonban annyira szétválasztotta őket, hogy rokonságukat csak tudományos módszerrel lehet igazolni.”

Ám ha jobban beleásod magad a témába, saccperkábé két tucat egymásnak homlokegyenes vélemény/tudományos értekezés/hivatalos közlemény/nemzeti tanterv alapján kiadott könyvet találsz.

Slusszpoénként ide másolok egy linket:

qubit.hu/2019/05/28/magyar-es-eszt-kutatok-genetikai-bizonyitekot-talaltak-a-magyar-nyelv-ugor-eredetere

Na ezt bogozd ki!

inteligencs elenzeki 2019.10.18. 18:50:44

@Szabados Patrícia:

"Persze, arrafelé minden cigány kun."

Ok, ezek nem indiainak néztek ki, hanem echte kínainak. Egy dolog hogy az ottani cigó inkább kunnak szeretne látszani, ezek nem. Bakker sárga bőr, ferde vágású szem, fekete haj. A rasszjegyek keletázsiára, és nem indiára mutattak, na.

Szabados Patrícia 2019.10.18. 19:03:45

@Látens Inszinuáció: A cikk genetikai nyomokat említ, ez valóban így is van. Vannak magyarok, bár nagyon kevesen, akiknek a DNS állománya nagyon kevés százalékban, ezért nevezi nyomnak a cikk, tartalmaznak uráli nyelvcsaládba tartozó népek génjeit. De ez csak azt bizonyítja, ami a nyelvrokonságból is evidens, hogy éltünk együtt valaha ezekkel a népekkel. Genetikai rokonok azonban már az európai népekkel vagyunk, hiszen annyi népirtás volt itt, hogy ők népesítették be a Kárpát-medencét. Mindez nem jelenti azt, hogy biztosan valaha is rokonok lettünk volna genetikai értelemben például a finnekkel. Csak van egy-két magyar, akiben kis százalékban ugyan, de csörgedezik finn és egyéb, például inuit vér. De ez kicsi százalék, és nagyon kevés személy. Kibogoztam. Ha nem érthető, kérdezz!
A fenti idézeted pedig a NYELV közös ősére utal, olvasd csak el újra, ezt nevezzük az uráli alapnyelvnek is. Ez nem jelenti azt, hogy a népek is rokonok, ha a nyelvnek van közös őse. Honnan jöttünk? Ki tudja? Ez a két dolog biztos csak, hogy a nyelvünk a finnugor nyelvcsaládba tartozik, a genetikánk pedig zömmel európai. De ez teljesen biztos, nagyon régóta kikutatták a nyelvészek és a genetikusok is, a gond az, hogy mindenféle laikus ökör okosabbnak tartja magát a szakembereknél, és kitalál mindenféle kipcsakos baromságot. Ez is régóta zajlik.

Szabados Patrícia 2019.10.18. 19:12:42

@Comte de Gippaud: Persze, vannak ilyen emberek is Magyarországon, gondoljunk csak Csukás Istvánra, csak kevesen, és bennük sem nagy százalékban fordul elő az ázsiai gén. És bennük is inkább közel-keleti vagy nyugat-ázsiai van, nem a régi Kumánia területén élő népeké, akik már egyébként elmongolosodtak. Bárkiben bármi lehet, egy biztos, hogy aki nem cigány vagy zsidó, abban legnagyobb részben általában balkáni, kelet-európai és nyugat- és észak-európai gének vannak. Kisebb százalékokban van csak ázsiai és csak néhány embernél, és náluk is csak kisebb százalékban.

LvT · http://onomastikion.blog.hu/ 2019.10.18. 19:17:41

A cikkhez: A magyar szaknyelv különbséget tesz a "türk" és a "török" fogalom között. A türk egy, a VI. és VIII. sz. közt birodalmat alkotó nép, illetve annak feliratokon megmaradt nyelve. A türkkel rokon nyelvet beszélők elnevezése (beleértve a türköket is) a török. Ilyen módon "türk nyelvű ország" a VIII. sz. óta nincs, magyarul az inkriminált csoport neve "Török Nyelvű Országok Együttműködési Tanácsa".

Cycmen 2019.10.18. 19:23:40

@Szabados Patrícia: Nem érted az iróniát látom, de ez jó, mert akkor jó hatása lesz annak amit most fogok írni!

Szerintem meg én kipcsák vagyok, tudom és érzem, kipcsák akarok lenni, követelem a kipcsákok nevében a jogaimat! Kipcsák akarok, Kipcsák akarok, Kipcsák akarok, Kipcsák akarok, Kipcsák akarok, lenni, ne szójjá bele!

Cycmen 2019.10.18. 19:28:45

Töki jó ez a kipcsák ügy libsik de akkor az LMBTQ-éknak miért nem magyarázzátok el, hogy csak férfi és nő van! Kipcsák az nem lehetek, mert akkor mindenki egyből ugat, de ha önmagát megbaszó pedofil kentaur akarnék lenni,, az összes degenerált engem ünnepelne! Amúgy egyik sem akarok lenni.

Argus_ 2019.10.18. 21:21:48

@LvT: Nem egészen jól tudod. A "türk" megnevezés egy nagyobb halmaz mint a "török" hiszen minden török és azzal rokon népet ide sorolhatunk. Mint a szláv és azon belül lengyel, szlovén, szlovák népek esetében. Úgy is lehetne mondani: minden török egyben türk is, de nem minden türk török. Türk nép a kazah és a türkmén is egyébként.

Kataj 2019.10.18. 22:01:16

Egyszerűbb az eset, mint hinnénk. "Madarat tolláról, embert barátjáról!" Ennyi. Valaki, aki az ilyen maffiózó bélférgek között érzi otthon magát, az önmagát minősíti. Láthattuk, hogy még a finn-magyar rokonságot, barátságot is fél perc alatt kukázta, meggyalázta, mocskolja, csak mert a finnek kiállnak az európai értékek mellett. Amibe persze nem fér bele a nép kirablása, nyomorba -, elnyomásba taszítása. Diktátor cinkosai között azonosak az őket érintő témák: a rablott vagyonok "szakszerű biztonságba helyezése", a diktatúra megszilárdításának, a választások elcsalásának módszerei. Meg persze élethosszig tartó kölcsönös "gazdasági" segítség, menedék nyújtása egymásnak, ha ne adj' Isten valamelyik egyszer elszámítja magát. Mint Gruevszkij "kolléga", az otthon börtönre ítélt macedón milliárdos miniszterelnök maffiózó, akit most már a mi Kedves Vezérünk bújtat a hazánkban.

Argus_ 2019.10.18. 22:26:34

@LvT: Amit ügyesen ide linkeltél, az egy nyelvészeti értekezés, én viszont etnikai csoportokról beszéltem. De hozzátehetjük: ez a szócséplés sem cáfolja, amit leírtam.

LvT · http://onomastikion.blog.hu/ 2019.10.18. 22:44:34

@Karma_73: Etnikumok szintjén sincs úgy, ahogy írod, hogy azonos entitásokat pont eltérő csoportnevekkel illetnénk, ha nyelvek, vagy ha etnikumok. A második link, amit beidéztem, az éppen az "A mai török népek kiakalulásáról" címet visel: zti.hu/sipos_gyujtesek/pdf/3_HU.pdf – Lehet, hogy szócséplés, de a szaknyelvi használatot csak szaknyelvi idézetekkel lehet igazolni, nem puszta laikus kijelentésekkel.

Ugyanakkor, amit én szóvá tettem, az a "*türk nyelvű országok" kifejezés volt. Ami, ha lenne olyan abszurd különbségtétel a nyelvek és etnikumok kategorizálása között, mint ami felé menekültél, akkor is a nyelvi kategorizálásról szólna.

Argus_ 2019.10.18. 23:27:34

@LvT: Nem illeti "eltérő csoportnevekkel". Egyébként meg hiába másolgatsz ide nyelvészeti cikkeket, ezekből sem lehet azt kiolvasni, amin erőlködsz. A türkök egy óriási gyűjtőfogalom és éppen a Közép-ázsiai országok közösségét fogja össze. A nyelv egy másik kérdés, de arra is kábé ez az igaz.

LvT · http://onomastikion.blog.hu/ 2019.10.18. 23:34:25

@Karma_73: Ismétlem, a beidéztem, a az "A mai török népek kiakalulásáról" címet viseli: zti.hu/sipos_gyujtesek/pdf/3_HU.pdf – Te pedig semmivel nem tudod alátámasztani azt, hogy a magyar szaknyelvben a "türkök egy óriási gyűjtőfogalom" lenne.

Argus_ 2019.10.18. 23:54:16

@LvT: Minden komolyabb történész munka "türkök népeiről" vagy "türk népekről" beszél, mert ide bizony több nép, etnikum sorolható. Ezért tekinthető gyűjtőfogalomnak, mint a germán népek, vagy szláv népek esetében. Ha őstörténeti könyveket olvasol, ezekben találod meg ilyen formában ezt a terminus technikust:
Tóth Sándor László: Levédiától a Kárpát-medencéig. Kiadta: JATE, Szeged, 1998
Róna-Tas András: Kis magyar őstörténet. Balassi Kiadó, BP., 2007
Györffy György: Krónikáink és a magyar őstörténet. Balassi Kiadó, Bp., 1993
De van a neten is tanulmány, mely így fogalmaz: acta.bibl.u-szeged.hu/2850/1/historica_106_129-144.pdf

Argus_ 2019.10.19. 00:16:24

@LvT: ... mellesleg Adorján Imre turkológus is a "türk népek" kifejezést használja. Íme egy tanulmánya, mely az oguzokrtól szól. De ebben említi a türk népeket is (így többesszámban).

Idézném egyik mondatát: " ... A türk népek genealógiájának, mitológiájának és államszervezetének ismertetésével kiemelten fontos forrásaivá váltak a sztyeppe-történetnek. ..."

A tanulmányának hivatkozása: www.mitem.hu/aktualis/2019/03/az-oguzok-hagyateka-es-korkut-atya-kultusza

LvT · http://onomastikion.blog.hu/ 2019.10.19. 00:28:44

@Karma_73: Azok közül, amit említesz, több megvan a könyvtáramban, és ennek alapján állítom, amit állítok. A netről belinkelt tanulmányban a szerző megfogalmazásában csak "török népek" vanna, pl. "A karlukhokra mért katasztrofális csapás mozgásba hozta a szomszédos török népeket", "Masˁūdī például a török népek közé sorolja az oguzokat, karlukokat, kimekeket, ujgúrokat (tokuz oguz) stb"

Ahol "türk" szerepel a szövegben, az a Bíborbanszületett Konsztantinosztól származó idézet. Az irodalom Konsztantinosz és a korabeli görög szövegekben megtartja görög alakjában a "türk" kifejezést, pont annak hangsúlyozására, hogy ez nem feltétlenül török népet vagy nyelvek jelöl, minthogy Konsztantinosz a magyarokat is türköknek nevezi. Hasonlóképpen idézőjelben szerepel a "türk" megjelölés, amikor a szerző egy korábbi forrás szóhasználatára utal úgy, hogy ez nem felel meg a név jelenlegi használatának, pl. "mindamellett a
népvándorlás elindulását nem a karluk főváros elfoglalásához, hanem „türk" szomszédaik,
az úzok (oguzok), más néven „torkok" legyőzéséhez kell kapcsolnunk".

Ebből pont az jön ki, hogy a szaknyelv a népek összefoglaló megnevezésére is a "török" megjelölést használja. A "türk" megjelölést csak idézőjelesen, ahogy pl. a "pannon puma" kifejezésben a "pannon" a "magyar" megjelölése.

LvT · http://onomastikion.blog.hu/ 2019.10.19. 00:29:30

@Inceptio: Ez sem szakszöveg, hanem zsurnalizmus. Újabban mindent angolból fordítanak, ahol nincs különbség.

LvT · http://onomastikion.blog.hu/ 2019.10.19. 00:40:36

@Karma_73: >>Idézném egyik mondatát: " ... A türk népek genealógiájának<<
Ez egy fogalmazási hiba, ezzel szemben ugyanebben a szövegben másutt: "a törökség kipcsak (kun) ágánál (kazakoknál, karakalpakoknál és baskíroknál)", "amely azóta a török népek egyik fontos zarándokhelye", "A török népeknek ez a figyelemreméltó öröksége" stb.

nemecsekerno_007 2019.10.19. 10:48:02

@Cycmen: És mi van ha én LMBQT kipcsak vagyok... Ezzel össze lehet zavarni a "haladó ballibeket" :D

Argus_ 2019.10.19. 11:10:36

@LvT: Rájöttem, azért van benned ez a kavarodás, mert korunk történész-társadalmának terminológiáját összemosod a korabeli források szóhasználatával. A X-XII. századi forrásokban felbukkanó "türk" megnevezést és a mai modern szaknyelv "türk" gyűjtőfogalmát nem szerencsés egyként kezelni. Egy évezrede ugyanis az írástudó magasabb rendű kultúrák (mint Bizánc és Európa nagy része) szinte minden pusztai nomadizáló népre a "türk" megnevezést használta. Bennünket is sok forrás ilyen módon identifikál. Ma viszont a "türk" egy gyüjtőfogalom, mely a törököktől a türkméneken át, a kirgizekig és azeriekig minden rokon népet ide sorol.

Cycmen 2019.10.19. 12:20:14

@nemecsekerno_007: ": És mi van ha én LMBQT kipcsak vagyok... Ezzel össze lehet zavarni a "haladó ballibeket" :D"

Baszki, ha te egy zagyva agyú libsit még jobban össze tudsz zavarni, akkor én az LMBTQ általad kiválasztott módozata leszek és egy hétig kényeztetlek a Hősök terén!

mgdé 2019.10.19. 13:04:54

@Cycmen:

Cicus, Cicus, inkább ne kipcsákozd magad, mer' aztán Basaráb vajda népe még kitalálja, hogy nem is a Tiszánál, de a kiskipcsákok okán a Dunánál van a román-magyar határ.

Cycmen 2019.11.02. 07:59:55

@matyasa: Az a bajunk libsiprolim, hogy ti ezt az egész gazdasági ügyet úgy interpretáljátok, hogy a magyar lop, a külföldi esetében pedig csak üzletről van szó és természetesen nekik jár a tisztességes haszon! Mészáros gazdagodik? Egyből jön a "hülye vagy, egy gázszerelő nem járhat mercivel"! Tiborcz lámpát szerel? Nem világít eléggé, meg a zOrbán veje, lopás lopás, lopás!
Alstom szarul szállít, az megesik, francia közműcég csak az árakat emeli, de nem korszerűsít, mint ahogy az a szerződésében áll, az smafu! Igaz libsi?

mgdé 2019.11.02. 12:33:25

@Cycmen:

"lopás lopás, lopás!"

Jól mondod, lippsi! Látom, neked Tiborcz-led helyett már rendes pislákolós lámpa van a fejedben :D
süti beállítások módosítása